Batéria s vysokou hustotou energie môže vyriešiť problém s dojazdom elektromobilov
Vedci z Pennsylvánskej štátnej univerzity už nejaký čas pracujú na technológii rýchleho nabíjania. V roku 2016 tím pod vedením Chao-Yang Wanga riešil problém obmedzeného výkonu lítiových batérií v chladnom počasí integráciou samoregulačného teplotného mechanizmu. Je sústredený na niklovej fólii, ktorá rýchlo zahrieva batériu pri teplotách pod nulou, čo umožňuje jej normálne fungovanie.
V roku 2019 výskumníci využili túto technológiu na nabíjanie prototypu lítiovej batérie pri vysokých teplotách, teda v podmienkach, ktoré by za normálnych okolností spôsobili jej degradáciu. Opäť použili tenkú niklovú fóliu, cez ktorú prúdia elektróny, aby sa batéria rýchlo zahriala len za 30 sekúnd, potom sa zasa rýchlo ochladí. Tento spôsob umožnil batérii využiť rýchlejšie nabíjanie, ktoré sa ponúka pri vyšších teplotách, ale vyhnúť sa jej poškodeniu.
Výskum ukázal, že batériu elektrického vozidla možno nabiť za 10 minút a poskytnúť tak dojazd medzi 320 až 480 km. Vedci pokračovali v práci na tejto ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH