Google Asistent spojený s Bardom je pomocník, na ktorého sme čakali
Digitálni asistenti v našom každodennom živote zohrávajú čoraz dôležitejšiu úlohu. Jednoduchým vyslovením „Hey Google, Siri alebo Alexa“ sa aktivuje všadeprítomný pomocník, ktorý vám nastaví budík, uskutoční hovor, poskytne aktuálne informácie o počasí a pomáha s rôznymi inými úlohami prostredníctvom prirodzeného dialógu. Na nedávnom podujatí Made by Google bola predstavená nová paradigma digitálnych asistentov: spojenie Asistenta s Bardom. Nová ponuka spája robustnosť Asistenta Google s generatívnymi schopnosťami aplikácie Bard.
Cieľom je zmeniť úlohu digitálnych asistentov z obyčajných vykonávateľov príkazov na intuitívnych, inteligentných a personalizovaných spolupracovníkov. Systém je navrhnutý tak, aby rozumel, prispôsoboval sa a zvládal osobné úlohy, ako je plánovanie výletov, prezeranie e-mailov alebo zostavovanie nákupného zoznamu potravín, pričom napodobňuje zdatnosť skutočného ľudského asistenta. Asistent s Bardom má poskytovať zážitok, ktorý presahuje rámec hlasu. Používatelia budú môcť komunikovať prostredníctvom textu, hlasu a dokonca aj obrázkov.
Asistent s Bardom sa bude bezproblémovo integrovať aj so základnými službami Google, ako sú Gmail a Dokumenty, čím sa zvýši produktivita, keďže používateľom pomôže efektívnejšie spravovať ich úlohy. Napríklad jedna z jeho vyzdvihovaných funkcií umožní používateľom požiadať o súhrn neprečítaných e-mailov v doručenej pošte Gmailu. Po novom Asistent dokáže tieto e-maily sprístupniť a analyzovať, pričom poskytne stručné a výstižné zhrnutia. Okrem textových údajov sa môže pochváliť schopnosťou interpretovať vizuálny obsah, napríklad fotografie.
Používatelia si môžu nechať vygenerovať opisy k svojim obrázkom na sociálnych sieťach alebo získať pomoc pri iných digitálnych úlohách. V mnohých obchodných scenároch treba získať špecifické informácie z rozsiahlych úložísk dokumentov, či už ide o súbory PDF, príspevky na blogoch, alebo iné platformy. V minulosti si to vyžadovalo manuálne vyhľadávanie a čítanie, teraz môžu používatelia jednoducho klásť otázky týkajúce sa obsahu dokumentov a očakávať presné odpovede.
Príkladom sú dopyty na štruktúrované údaje (ako sú databázy SQL) a dokonca aj analýza kódu (napr. Python) s cieľom získať špecifické poznatky. Spoločnosť Snowflake sa okrem iného pustila do tejto oblasti so svojou aplikáciou Document AI, ktorá ponúka predtrénovaný veľký jazykový model (LLM) schopný analyzovať dokonca aj ručne písaný obsah dokumentov PDF a umožňuje používateľom pýtať sa pomocou prirodzeného jazyka. Nevyžaduje sa pri tom, aby používateľ mal akékoľvek odborné znalosti v oblasti AI alebo strojového učenia.
Zdroj: androidpolice.com.
Zobrazit Galériu