Aj diaľnice je možné elektrifikovať
Európska únia predpokladá, že v cestnej doprave znížime do roku 2025 emisie oxidu uhličitého o pätnásť percent a do roku 2030 o tridsať. Spoločnosť Siemens navrhuje dve riešenia, ktoré by výrazne pomohli naplniť tento cieľ – nabíjaciu infraštruktúru pre nákladné automobily a eHighway. Ambíciou Európskej únie je postupne do roku 2050 dosiahnuť uhlíkovú neutralitu. Otázkou je, aká budúcnosť čaká cestnú nákladnú dopravu. Napriek snahe o presun dopravy tovarov na elektrifikovanú železnicu odborníci očakávajú, že v budúcnosti sa počet nákladných vozidiel bude skôr zvyšovať, než znižovať. Nemecký inštitút Oeko predpokladá, že viac ako polovica nákladnej dopravy bude aj naďalej využívať cestné vozidlá. Je jasné, že nemôžu využívať dnešné naftové motory, a tak sa rozbehla diskusia o možných alternatívnych riešeniach. Elektrina na diaľniciach Nákladné automobily a autobusy zodpovedajú za približne štvrtinu oxidu uhličitého z cestnej dopravy v Európe. „Práve pri týchto vozidlách sa treba zame ...Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE