Automobilky sa raz zaobídu bez montážnej linky
Na celé storočie ovládla produkciu automobiliek pásová montáž. Zmeny na trhu a digitalizácia ju však zosadia z trónu a výroba budúcnosti bude vyzerať úplne inak. Automobilka bez montážnych liniek je dnes čosi takmer nepredstaviteľné. Vo výrobných halách skvele fungovali celé storočie, pretože pre veľké série s vysokým stupňom štandardizácie sotva možno nájsť efektívnejší výrobný spôsob. Vozidlá sa posúvajú na pohyblivých pásoch a každý pracovník robí jeden montážny úkon. Všetky dielce sú unifikované a zložitejšie zostavy prichádzajú k pásu v podobe montážnych celkov. Výhody sú jasné už na prvý pohľad: lepšie využitie priestoru, kratšie výrobné časy a zníženie výrobných nákladov. Keď Henry Ford v roku 1913 zaviedol pásovú veľkovýrobu, okamžite preukázala svoju najväčšiu prednosť – produktivitu. V novej továrni v Highland Parku hneď v prvom roku vyrobil 260-tisíc vozidiel, pričom zamestnával 13-tisíc robotníkov. Všetky ostatné americké automobilky spolu vyprodukovali podobné ...Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE