Nadmerný čas strávený pred obrazovkou má vplyv na nižšie kognitívne schopnosti detí
Množstvo času, ktoré deti strávia sledovaním obrazovky počítača, televízie a telefónu v prvom roku života, môže byť podľa novej štúdie nepriamo spojené s nižšími kognitívnymi schopnosťami neskôr v živote. Podľa štúdie, ktorá bola publikovaná v časopise JAMA Pediatrics, mali deti, ktoré sledovali obrazovky v priemere dve hodiny denne, horšie výkony, keď mali 9 rokov. Vedci skúmali viac ako 400 detí. Približne v 18. mesiaci im robili EEG na štúdium mozgových vĺn a potom ich spojili s tým, koľko času strávili pred obrazovkou v detstve, a tým, ako si počínali v testoch pamäti a pozornosti vo veku okolo 9 rokov.
Zistili, že deti, ktoré trávili najviac času pred obrazovkou, dopadli najhoršie v testovaní pozornosti a pamäti vo veku 9 rokov. Štúdia však nepreukázala, že čas strávený pred obrazovkou priamo vedie k nižším kognitívnym funkciám. Zdá sa, že s nižším skóre kognitívnych funkcií sú spojené aj ďalšie faktory, ako napríklad úroveň príjmov rodiny.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_3}}
Z ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH