CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Nový Mercedes-AMG PureSpeed: exkluzívna malá séria oslavuje svetovú premiéru

Tlačové správy
0
  • Radikálna koncepcia dizajnu pri príležitosti uvedenia radu Mythos
  • Pripomienka reči tvarov legendárnych pretekárskych vozidiel
  • Intenzívny jazdný zážitok pre dve osoby
  • Prísne limitovaná séria, bohatá výbava

Ako prvý model prísne limitovaného radu Mercedes‑Benz Mythos oslávil model Mercedes-AMG PureSpeed (kombinovaná energetická spotreba: 13,7 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 312 g/km)[1] svoju svetovú premiéru v rámci veľkej ceny Formuly 1™ v Abú Zabí. Úplne otvorené dvojmiestne vysokovýkonné vozidlo bez strechy a čelného skla je nekompromisnou poctou pretekárskemu športu a ponúka jedinečný jazdný zážitok.

WESTECH_122024  

„Model Mercedes-AMG PureSpeed predstavuje ten najbezprostrednejší spôsob, ako zažiť vysoký výkon a pôžitok z jazdy. Vďaka radikálne otvorenej koncepcii vodiča a spolujazdca neoddeľuje od prostredia strecha ani čelné sklo. Vozidlo, cestu aj okolitú krajinu si tak môžete vychutnávať bez kompromisov všetkými zmyslami. Jedinečný dizajn interpretuje prvky legendárnych pretekárskych vozidiel nanovo a vytvára fascinujúcu nadčasovú siluetu. Vďaka tomu prepája model PureSpeed tradičné prednosti značky AMG: vysoko emocionálne a výkonné vozidlá, ktoré nadchnú na pohľad aj za volantom.“

Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach

Mercedes-AMG PureSpeed oslavuje tradíciu motoristického športu značky Mercedes-Benz prostredníctvom atraktívneho dizajnu pretekárskeho vozidla, inovatívnych materiálov a modernej techniky. Exkluzívna malá séria je prísne limitovaná na 250 exemplárov.

Dizajn športového vozidla je inšpirovaný hypervozidlom Mercedes-AMG ONE

Dizajn modelu Mercedes-AMG PureSpeed sa vyznačuje kombináciou nízkej siluety, dlhej kapoty motora a výrazne smerom nadol pretiahnutej prednej časti s vytvarovaným žraločím nosom. Predná časť sa podobá vozidlu Mercedes‑AMG ONE vďaka širokému otvoru na prívod vzduchu a nápisu AMG, ako aj tmavo pochrómovanej hviezde Mercedes na mäkkom nose. Súčasťou je aj aerodynamicky optimalizovaná kapota motora. Rozsiahla detailná práca tímu zodpovedného za aerodynamiku sa prejavuje na malých, čiastočne priehľadných deflektoroch na prednej časti a na stranách, ktoré vpredu zabraňujú prieniku rušivých vzduchových turbulencií k vodičovi a spolujazdcovi. Aerodynamické, ostro tvarované prvky z pohľadových uhlíkových vlákien v dolnej časti vozidla vytvárajú silný kontrast k zmyselným, oblým tvarom hornej časti vozidla. Aerodynamicky optimalizované sú aj veko batožinového priestoru a zadný difúzor. Ich tvar zohľadňuje chýbajúcu strechu.

Dizajn 21-palcových hliníkových kovaných diskov dotvára obloženie z uhlíkových vlákien na prednej a zadnej náprave. Zadné obloženie je kompletne uzavreté, čo znižuje odpor vzduchu. Predné je otvorené s cieľom optimalizovať prúdenie vzduchu v prednej časti vozidla a chladenie bŕzd. Vpredu sú pneumatiky s rozmermi 275/35 R 21 namontované na diskoch s rozmermi 9,5 J X 21", vzadu pneumatiky 305/30 R 21 na diskoch s veľkosťou 11,0 J x 21".

Detailnú prácu dizajnového tímu možno rozpoznať aj na bočnom obložení prahov s aerodynamickými krídelkami. Svalnaté plecia nad zadnými kolesami so širokým rozchodom kolies prechádzajú do elegantného veka batožinového priestoru a spojleru zadného nárazníka, ktorý zvýrazňuje šírku.

Systém HALO namiesto stĺpika A

Ďalším vrcholom je systém HALO: na vozidle nahrádza obvyklý stĺpik A. Tento prvok je inšpirovaný kráľovskou triedou motoristického športu. Systém HALO je od roku 2018 súčasťou každého vozidla Formuly 1™. Chráni hlavu vodiča pri nehodách. Bezpečnostný systém v modeli Mercedes‑AMG PureSpeed pozostáva zo stabilného oblúka z oceľovej rúry, ktorý je pevne vidlicovito spojený s konštrukciou holej karosérie vozidla. Aerodynamicky optimalizovaný konštrukčný diel rovnakou mierou chráni oboch cestujúcich. Z toho dôvodu sa rozvetvenie nachádza až za cestujúcimi. Systém ochrany pred prevrátením vozidla okrem toho zahŕňa dva pevné oblúky na ochranu pri prevrátení, ktoré sú ukryté pod aerodynamickými vydutinami. Aj tie sú súčasťou štruktúry holej karosérie. Zaujímavý detail: systém HALO je dole nepriamo osvetlený dvomi úzkymi pásmi LED a posúva tak náladové osvetlenie do novej dimenzie.

K nemu sa pridávajú dve aerodynamicky optimalizované prilby, ktoré boli špeciálne navrhnuté a vyrobené pre vozidlo Mercedes-AMG PureSpeed. Sú nalakované vo farbe karosérie a ich súčasťou je komunikačný systém Intercom. Ten umožňuje nerušenú komunikáciu medzi vodičom a spolujazdcom aj počas rýchlej jazdy. Navyše možno so systémom Intercom prepojiť chytré telefóny: cez reproduktory v prilbe možno aj telefonovať a počúvať hudbu.

Pocta legendárnym modelom Mercedes

Aj mnoho iných ďalších prvkov dizajnu je poctou motoristickému športu. Dve vydutiny za sedadlami sú ozdobené erbom AMG a pripomínajú legendárne pretekárske vozidlá, ako je napríklad 300 SLR. S týmto vozidlom vyhrali Stirling Moss a Denis Jenkinson v roku 1955 preteky Mille Miglia (1 000 míľové preteky) v Taliansku. K tomu neodmysliteľne patrí aj exkluzívne lakovanie strieborných šípov, v prípade vozidla PureSpeed vo farbe mystická strieborná magno.

Balík stylingu motoristického športu, ktorý sa dodáva na želanie, ponúka lak vo farebnom prechode z červenej Le Mans do grafitovej sivej s čiernym vzorom AMG. To odkazuje na farebné stvárnenie víťazného vozidla Mercedes na sicílskych automobilových pretekoch Targa Florio presne pred 100 rokmi. Pretekárske vozidlo bolo nalakované načerveno – farba, ktorá vtedy bola vyhradená pre talianske vozidlá. Nemecké pretekárske vozidlá boli na druhej strane tradične nalakované nabielo. Červené farebné stvárnenie malo zabrániť prípadnému obmedzovaniu nemeckého vozidla zo strany skalných talianskych prívržencov motoristického športu. Úspech sa dostavil: na prvom mieste prichádza do cieľa víťazné dvojlitrové pretekárske vozidlo Mercedes so štartovacím číslom 10 pilotované Christianom Wernerom. Štartovacie číslo 10 sa v rámci balíka stylingu inšpirovaného motoristickým športom nachádza na predných blatníkoch a odkazuje na víťazstvo spred 100 rokov.

Dvojfarebná koncepcia farieb a výbavy

Interiér s klasickou dvojfarebnou koncepciou farieb a výbavy vo farbe krištáľová biela/čierna dodáva vozidlu ďalšie atraktívne prvky. Sedadlá AMG Performance so špeciálnym koženým poťahom a ozdobnými švami poskytujú dokonalú bočnú oporu a exkluzívny vzhľad. Ich dizajn bol inšpirovaný plynulými líniami vzduchu, ktorý prúdi okolo vozidla. Komfort zvyšuje funkcia viackrivkového sedadla a klimatizácia sedadiel. Oblasť za sedadlami je vyhotovená v uhlíkových vláknach. Na plynulé línie sedadiel nadväzujú integrované kožené podušky na zadnej strane. Podlahové rohože AMG s vysokým vlasom reflektujú farebné stvárnenie, dizajn a ozdobné švy sedadiel: kožou sú potiahnuté aj obloženia prahov dverí. Dvojfarebná koncepcia interiéru dôsledne pokračuje na volante AMG Performance.

Ďalším atraktívnym prvkom interiéru sú individuálne analógové hodiny navrhnuté značkou IWC Schaffhausen. Sú prominentne umiestnené uprostred prístrojovej dosky v telese v tvare slzy v lesklej čiernej farbe na podstavci z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien. Sokel je navrhnutý tak rafinovane, že sa zdá, akoby sa hodiny mierne vznášali. Ušľachtilý merač času sa vyznačuje ciferníkom typickým pre PureSpeed s kosoštvorcami AMG. Pre maximálnu čitateľnosť za súmraku alebo v tme je ciferník osvetlený. Charakteristická luneta zvýrazňuje vizuálnu príbuznosť s legendárnou líniou IWC Ingenieur.

Špičkový 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester s 15 reproduktormi a systémovým výkonom 1 170 wattov umožňuje autentický zvukový zážitok ako na letnom festivale pod holým nebom. Na limitovanú sériu modelu Mythos odkazuje na stredovej konzole plaketa s informáciou „1 out of 250“ (1 z 250).

Na ochranu zaparkovaného vozidla pred poveternostnými vplyvmi ako dážď a búrka je súčasťou sériovej výbavy ochranná plachta proti vplyvom počasia. Ponad interiér vrátane systému HALO sa naťahuje tradičným spôsobom a upevňuje sa na podbehy kolies. Každý zákazník navyše získa na mieru navrhnutú interiérovú autoplachtu AMG v špecifickom vyhotovení PureSpeed. Svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevnej tkaniny zo syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.

Holá karoséria: architektúra športových vozidiel AMG s kompozitnou hliníkovou štruktúrou

Základom modelu PureSpeed je architektúra športových vozidiel značkyMercedes-AMG. Šasi pozostáva z hliníkového priestorového rámu so samonosnou štruktúrou. Konštrukcia je zárukou najvyššej tuhosti, vďaka čomu je dokonalým základom pre precíznu jazdnú dynamiku a športové proporcie karosérie. Inteligentná zmes materiálov redukuje hmotnosť. Medzi použité materiály patria hliník, horčík, vláknový kompozit a oceľ. K tomu sa pridávajú diely z uhlíkových vlákien aerodynamických prvkov na spojleri predného a zadného nárazníka a bočných obloženiach prahu, ako aj pre obloženie za sedadlami.

Vycibrená aerodynamika pre nerušené potešenie z jazdy

Medzi aktívne aerodynamické prvky patrí vysúvateľný zadný spojler, ktorý je plynule integrovaný do zadnej kapoty. Ten svoju polohu mení podľa jazdnej situácie. Riadiaci softvér pritom zohľadňuje množstvo parametrov: do výpočtu zahŕňa rýchlosť jazdy, pozdĺžne a priečne zrýchlenie, ako aj rýchlosť riadenia. Spojler sa od rýchlosti 80 km/h nastavuje do piatich rôznych uhlov. V závislosti od nastavenia tak môže buď optimalizovať jazdnú stabilitu, alebo znížiť odpor vzduchu.

K bezpečným a dynamickým jazdným vlastnostiam prispieva aj aktívny aerodynamický prvok, ktorý sa ukrýva pred motorom na spodku karosérie. Tento profil z uhlíkových vlákien s hmotnosťou približne dva kilogramy reaguje na zvolenie jazdných programov AMG a pri rýchlosti nad 80 km/h sa automaticky vysunie približne o 40 milimetrov smerom nadol. Vzniká pritom takzvaný Venturiho efekt, ktorý zvýši prítlak vozidla k vozovke a obmedzí vztlak na prednej náprave. Vodiči to pozitívne pociťujú pri riadení: model PureSpeed možno precízne ovládať v zákrutách a stabilnejšie drží stopu.

Prídavné aerodynamické prvky na spodku karosérie, podobné tým vo vozidle AMG GT 63 PRO, pomáhajú vykompenzovať chýbajúcu strechu a zlepšujú tak prítlak. Pomocou systému zdvíhania na prednej náprave možno prednú časť modelu PureSpeed naddvihnúť pred prahmi alebo obrubníkmi.

Silný a s výrazným zvukom: 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo

Dynamický pohon a excelentné hodnoty jazdného výkonu poskytuje 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s maximálnym výkonom 430 kW (585 k) a maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. V kombinácii s koncepciou dizajnu modelu PureSpeed tak ponúka jedinečný jazdný zážitok, pretože prostredníctvom radikálne otvoreného dizajnu možno pocítiť dokonca aj nižšie rýchlosti subjektívne ako rýchlejšie. Presvedčia však aj objektívne hodnoty: šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 315 km/h. Súčasťou je legendárny zvuk motora AMG V8, ktorý možno v modeli PureSpeed zažiť ešte bezprostrednejšie.

Mokrá rozjazdová spojka pre prevodovku

Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G prepája emocionálny pôžitok z radenia s extrémne krátkymi časmi preradenia. Mokrá rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia.

Vyššia trakcia a jazdná stabilita: plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+

Model PureSpeed je vybavený náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém prepája výhody rôznych koncepcií pohonu: plnovariabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na hranici fyzikálnych možností, ako aj vysokú jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy za všetkých podmienok.

Podvozok a brzdy: semiaktívna stabilizácia nakláňania a optimálne spomaľovanie

O optimálny kontakt s vozovkou sa stará inovatívny podvozok AMG ACTIVE RIDE CONTROL so semiaktívnou, hydraulickou stabilizáciou nakláňania. Aktívne hydraulické prvky tu nahrádzajú bežné mechanické priečne stabilizátory a v zlomku sekundy vyrovnávajú nakláňanie vozidla. Systém umožňuje optimálne vlastnosti pri zatáčaní a zmene zaťaženia s charakteristikou jazdných vlastností, ktoré sú typické pre značku AMG v oblasti dynamiky, precíznosti a odozvy pre vodiča. Zároveň zvyšuje komfort jazdy v priamom smere a pri prejazde po zvlnenom povrchu vozovky. Široký rozchod kolies na zadnej náprave zvyšuje agilnosť, čo cítiť mimoriadne dobre na kľukatých cestách.

Sériová keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG zaručuje vynikajúce hodnoty spomalenia a precíznu dávkovateľnosť. Presviedča krátkymi brzdnými dráhami, citlivou odozvou a vysokou stabilitou aj pri extrémnom namáhaní. Šesťpiestikové pevné strmene bŕzd vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu sú nalakované v čiernej farbe a zdobia ich biele logá AMG.

Aktívne riadenie zadnej nápravy: spája agilnosť a stabilitu

Model PureSpeed je vybavený aktívnym riadením zadnej nápravy . V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h), alebo v rovnakom smere (pri rýchlosti viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak umožňuje agilné a zároveň stabilné jazdné vlastnosti – vlastnosti, ktoré sú bez riadenia zadnej nápravy protikladmi. Ďalšími výhodami sú ľahšia ovládateľnosť v hraničnej oblasti možností vozidla, ako aj menej výrazné pohyby volantom, pretože prevod riadenia predných kolies je priamejší.

Viac informácií o značke Mercedes-Benz nájdete na:
http://media.mercedes-benz.sk a www.mercedes-benz.sk


[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania WLTP (Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké užitkové vozidlá). Uvedené rozpätia sa vzťahujú na nemecký trh. Energetická spotreba a emisie CO₂ sú v prípade osobného motorového vozidla závislé nielen od efektívneho využívania paliva, príp. nosiča energie osobným motorovým vozidlom, ale aj od štýlu jazdenia a iných netechnických faktorov.

Zobrazit Galériu

Mercedes-Benz

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať