PRIESKUM: Deti na Slovensku dosahujú vo finančnej gramotnosti priemerné výsledky
Zaostávajú v teoretických vedomostiach aj v praktických skúsenostiach.
V oblasti finančnej gramotnosti obstáli deti podľa najnovšieho prieskumu 365.bank na trojku. Chýbajú im teoretické vedomosti, a to najmä v oblasti chápania sporení a úverov, ale aj praktické skúsenosti. Tých majú najmenej s platbou kartou, výberom hotovosti a čítaním výpisu z účtu. Dôvodom priemerných výsledkov je fakt, že rodičia sa deťom v téme peňazí venujú sporadicky a viac-menej v teoretickej rovine. Úlohu však zohráva aj výuka na školách. Tie nedokážu dostatočne pokrývať finančné vzdelávanie, ani vyrovnávať nerovnosť vo vedomostiach odvíjajúcu sa od socio-ekonomického statusu. Tieto rozdiely sú na Slovensku najväčšie zo všetkých krajín OECD hodnotených v rámci PISA testovania.
Riešenia tejto situácie pramenia zo systémových zmien školstva, pričom praktické zručnosti s peniazmi si deti môžu pod dohľadom rodičov osvojiť aj vďaka digitálnym bankovým riešeniam. V oblasti technológií sú totiž práve ony ako doma ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH