Budúcnosť dopravy podľa Ericssonu
V januári 2018 začali samoriadiace kyvadlové autobusy zdieľať cesty s chodcami, cyklistami a ostatnými účastníkmi premávky v rušnej obchodnej štvrti v Štokholme
Autonómne kyvadlové autobusy jazdia maximálnou rýchlosťou do 24 km za hodinu a umožňujú zažiť budúcnosť mestskej dopravy.
Projekt autonómnej dopravy je spoločnou iniciatívou spoločnosti Ericsson a jej lokálnych partnerov ako mesto Štokholm a spoločností Nobina, SJ, Klövern, KTH a Urban ICT Arena. Jeho cieľom je otestovať počas dlhšieho obdobia autobusy bez vodiča na verejných komunikáciách za skutočných dopravných podmienok.
Testovanie bude samozrejme zahŕňať rôzne klimatické podmienky, ako aj vzdialené prevzatie riadenia a reakciu človeka. Spoločnosť Ericsson sa na projekte podieľa svojím riešením Connected Urban Transport (CUT), ktoré zahŕňa monitorovanie samoriadiacich autobusov, zatiaľ čo testovanie pripojenia autobusov k sieti 5G je plánované na druhú polovicu šesťmesačnej skúšobnej prevádzky.
Samoriadiace kyva ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH