Cesta k dokonalému dizajnu
Ľudské oči mimovoľne reagujú podľa toho, či hľadia na čosi, čo sa im páči. Tieto reakcie možno zmerať a interpretovať. Výrobcovia tak môžu v priebehu niekoľkých sekúnd upraviť dizajn produktu, aby sa páčil konkrétnemu človeku. Poznáme to všetci – pri rozbaľovaní darčekov doslova vidíme v očiach obdarovaných radosť, zdá sa nám, že svietia. Nejde však len o zdanie, ľudské oči naozaj prezrádzajú, čo sa nám páči. Dlhšie hľadíme na pekné veci a zorničky sa nám pritom trochu rozšíria. Vedci v spoločnosti Siemens Research Unit Technology teraz skúmajú, či by bolo možné využiť tieto mimovoľné reakcie pri tvorbe produktov dokonale prispôsobených používateľom. Hľadá sa ideálne tričko V prvej štúdii vyvinuli postup, ako navrhnúť tričko, ktoré by bolo ideálne pre konkrétneho človeka. „Účastníci pokusu mali možnosť vyberať si z troch rôznych materiálov, ôsmich farieb, štyroch vzorov pre tlačené logo a šiestich rôznych farebných variácii loga. Na výber tak bolo celkovo 576 rozličných dizajnov ( ...Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE