AMD bude mať odpoveď na ray tracing v reálnom čase od nVidie
Viceprezident AMD David Wang v rozhovore pre japonský web 4Gamer uviedol, že spoločnosť prinesie vlastné riešenie ray tracingu. Bude „rozhodne reagovať“ na DXR (DirectX ray tracing), prípadne jeho obdobu RTX od nVidie. No hneď dodal, že je to jeho osobný názor, nie oficiálne stanovisko firmy. Neprezradil však, kedy to bude, pretože spoločnosť sa vraj zameriava na iné priority v krátkodobom horizonte.
Ray tracing nie je novinka, táto technológia na renderovanie existuje už niekoľko desaťročí, používa sa v oblasti filmu, animácií, architektúry a inžinierstva. Jedna z najväčších prekážok jej rozšírenia do oblasti počítačov je skutočnosť, že jej zavedením prudko stúpnu požiadavky na výpočtový výkon. Vďaka svojej novej architektúre Turing priniesla nVidia prvýkrát ray tracing v reálnom čase na svoje spotrebiteľské grafické karty GeForce.
Podľa Wanga sa AMD skôr, ako uvedie ray tracing, bude sústreďovať na implementáciu GPU ray tracingu v profesionálnych vizualizáciách, napríklad v softv ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH