Bosch: Zdokonalený systém Štart-stop by mal autám ušetriť až 10 % paliva
Spaľovací motor vo vašom automobile beží od okamihu naštartovania, až kým ho nevypnete po príchode do cieľovej destinácie. Podľa testov spoločnosti Bosch však až 30 % jeho aktivity tvorí voľnobeh, keď vlastne beží zbytočne.
Bosch chce preto zdokonaliť svoj systém Štart-stop, ktorý v súčasnosti vypína motor pri čakaní na zelenú. Po novom by sa mal motor vypínať aj počas voľnobehu bez toho, aby to ovplyvnilo rýchlosť či akceleráciu auta. Systém by vypol motor vždy, keď možno rýchlosť vozidla udržiavať voľnobehom - napríklad pri jazde smerom dolu z mierneho svahu alebo pri dojazde k semaforu. Systém na takúto situáciu zareaguje v priebehu niekoľkých sekúnd, vypne motor a spustí ho až vo chvíli, keď sa vaša noha dotkne plynového alebo brzdového pedála.
Podľa prvých odhadov by úspora paliva v tomto prípade mala dosiahnuť 10 % so zodpovedajúcim znížením emisií oxidu uhličitého. Implementácia tejto technológie do súčasných automobilov by si vyžadovala len malé úpravy. Vy ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH