Dôvera v autonómne vozidlá sa zvyšuje. Výrobcovia však môžu naraziť na iné prekážky
Spotrebitelia sú otvorenejší voči konceptu plne autonómnych áut, no podľa Globálnej štúdie automobilových spotrebiteľských trendov spoločnosti Deloitte na rok 2018 môžu výrobcovia takýchto automobilov naraziť na viaceré prekážky.
Hoci obavy ešte úplne nevymizli, spotrebitelia majú jasnejší názor na bezpečnosť autonómnych áut. V štúdii na rok 2018 vyjadrilo podstatne menej respondentov názor, že autonómne autá nebudú bezpečné. Myslí si to menej ako polovica (47 %) spotrebiteľov na americkom trhu, čo predstavuje dramatický pokles oproti roku 2017, keď až 74 % respondentov uviedlo, že autonómne autá nie sú bezpečné. Podobná situácia je v Európe. V Nemecku napríklad klesol počet „nedôverujúcich“ respondentov zo 72% na 45%.
„Celkové prijatie technológie autonómnych vozidiel rapídne narástlo vo veľmi krátkom čase. Autá bez šoférov sú však len vo fáze experimentu a uvedenie tejto technológie na hlavný trh si vyžiada dlhý investičný cyklus kapitálu, pričom odvetvie sa nachádza len na jeho z ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH