Experti varujú pred kyberútokmi na železnice. Sú vraj slabo zabezpečené
Bezpečnostní experti zo skupiny SCADA StrangeLove sa posledné tri roky venovali preverovaniu úrovne kybernetickej bezpečnosti implementovanej v moderných železničných systémoch a objavili množstvo nedostatkov. Tím dospel k záveru, že pre motivovaného útočníka by nemalo byť ťažké uskutočniť kybernetickú „veľkú vlakovú lúpež“.
Sergey Gordeychuk, Alexander Timorin a Gleb Gritsai sa zameriavali najmä na bezpečnosť systémov ICS/SCADA. Moderné železničné systémy sa spoliehajú na širokú škálu digitálnych zariadení, používaných napríklad na signalizáciu, kontrolu trakcie, ale aj priamo na riadenie vlaku (automatic train control – ATC). Výskumníci dospeli k záveru, že do železničných systémov nie je ťažké preniknúť, ale vyžaduje si to špecifické znalosti z oblasti železničnej automatizácie.
Tím sa podrobne zameral na SIBAS, systém na ochranu vlakov, ktorý sa široko používa v mnohých európskych krajinách. SIBAS využíva komponenty Siemens SIMATIC, ako je napr. regulátor WinAC RTX, pri ktorom sa ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH