
Lidar vs. kamery: Veľké zlyhanie Tesly
Spoločnosť Tesla už roky tvrdí, že jej autá dokážu jazdiť (takmer) samy a čoskoro sa budú používať ako robotické taxíky, ktoré svojim majiteľom zarobia kopec peňazí. Mark Rober, bývalý inžinier NASA a zakladateľ CrunchLab, vytvoril niekoľko výziev na preskúmanie tvrdenia Elona Muska, že jeho autá, hoci sú vybavené iba sústavou kamier a počítačom, ktorý dokáže vykonať miliardy operácií za sekundu, dokážu jazdiť autonómne.
Prakticky každý iný výrobca, ktorý tvrdí, že jeho autá dokážu jazdiť bez pomoci človeka, používa súbor senzorov, ktoré zahŕňajú lidar a/alebo radar, teda zariadenia, o ktorých Elon hovorí, že sú zbytočné. Muskovi odporcovia trvajú na tom, že kamery sú väčšinou v poriadku, ale za určitých podmienok, ako je silné slnečné svetlo, oslnenie, silný dážď, husté sneženie, hmla alebo dym, môžu zlyhať.
Na ilustráciu Rober pripravil šesť scenárov, ktoré simulujú skutočné problémy pri riadení. Potom použil Lexus vybavený lidarovým senzorom od spoločnosti Luminar, ktorá vyrába lidarové systémy pre automobily, a Teslu vybavenú len súborom kamier a softvérom Autopilot. Vo videu môžete sami vidieť, ako sa tieto dve autá popasovali s výzvami, ktoré im dal Rober.
Samozrejme, Musk by tvrdil, že testy boli zmanipulované s cieľom zahanbiť Teslu, ale pre bežného diváka určite poukazujú na niektoré znepokojujúce slabiny systému Autopilot, ktorý v troch zo šiestich testov prepadol. Určite však existujú majitelia vozidiel Tesla, ktorí budú prisahať, že systémy Autopilota v ich autách fungujú bezchybne.
Áno, Autopilot spoločnosti Tesla sa v priebehu rokov dramaticky zlepšil, ale spája sa s desiatkami nehôd, z ktorých niektoré boli smrteľné, čo vyvolalo množstvo štátnych a federálnych vyšetrovaní. Mnohí dlhoroční experti na autonómiu však tvrdia, že prístup Tesly založený na kamere bude vždy nedostatočný.
Zdroj: cleantechnica.com.
Zdroj Foto: depositphotos.com.