Firmy využívajúce AI v doprave a logistike majú vyššie ziskové marže. Tie ostatné sa dostávajú do straty
Veľké firmy zaoberajúce sa logistikou už dlhšie využívajú analytické nástroje na spracovanie údajov zo svojich operácií. No s rastúcim objemom dát sa spoločnosti čoraz častejšie začínajú obracať k využitiu výpočtovej techniky s umelou inteligenciou, ako je napríklad strojové učenie, hlboké učenie a spracovanie prirodzeného jazyka. Využitie AI vnáša do dodávateľských reťazcov a logistických operácií efektívnosť, ktorá už predstavuje konkurenčnú výhodu.
Môže znamenať veľké prínosy vrátane zníženia nákladov prostredníctvom odstránenia redundancií a zmiernenia rizika, lepšieho prognózovania, rýchlejších dodávok po optimalizovaných trasách, lepšieho zákazníckeho servisu a pod. Celosvetová štúdia o prijatí AI, uskutočnená začiatkom roka 2017 spoločnosťou McKinsey, zistila, že prví používatelia s proaktívnou stratégiou AI v sektore dopravy a logistiky mali ziskové rozpätia vyššie o viac než 5 %. Na druhej strane konkurenčným subjektom, ktoré nevyužívajú optimalizačné procesy, marže klesajú a ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH