CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Haibike SDURO Trekking 7.0 2019: Elektrický fešák do mesta i na výlety

0

Už na prvý pohľad je jasné, že elegantná, no pevná odolná konštrukcia trekingového e-bajku z hliníkovej zliatiny  v kombinácii s 27,5” kolesami so šírkou 2,4”  zvládne ľahký či stredne ťažký terén. Najmä teda masívnosť konštrukcie a pneumatík ho predurčujú na tieto jazdné podmienky, na ktoré by som si s mestským bicyklom netrúfol. Vlastnosti SDURO ocení začiatočník i skúsený jazdec, pretože sa na ňom dobre jazdí, ľahko sa nastavuje a obsahuje typické trekové doplnky: svetlá, blatníky, odrazky i nosič. Počas jazdy poskytuje stroj pocit istoty a spoľahlivosti.

Nemeckú kvalitu potvrdzuje nielen dizajn, ale všetky komponenty. Od pohodlného posedu , cez kvalitné kolesá, motor či vidlicu. Jej vlastnosti som kladne hodnotil nielen v teréne, ale najmä na hrboľatých mestských asfaltkách.

Pohon
Bicykel má pohon Bosch Performance CX umiestnený v strede bicykla. Fungoval skvelo, využil som ho najmä do kopcov, ocenil som, keď ma na bratislavskú Peknú cestu vytiahol rýchlosťou 15 až 20 km/h a ani som sa veľmi nespotil. Do rýchlosti 25 km/h to bol aj na rovnej ceste výborný pomocník a uľahčoval mi pohyb v mestskej premávke (rýchle výjazdy zo semafórov, neblokoval som autá na ceste, a pod.), ale každy kilometer/hod nad obmedzovač rýchlosti som si už musel utiahnuť vlastnými silami – a ťahať taký ťažký e-bajk bolo dosť únavné. Ak som nechcel naschvál posilňovať s ťažkým strojom, ani som sa o rýchlejšiu jazdu radšej nepokúšal.

Veľkosť pomoci motora sa dá nastaviť v režimoch Eco, Tour, Sport a Turbo. Eco režim je vhodný pre tých, ktorí si chcú bicyklovanie užiť a veľmi pomoc motora nepotrebujú. Režim Turbo som zasa zvolil pri cestovaní do práce po hrádzi – maximálnu  rýchlosť  25 km/ h som dosiahol za zlomok času v porovnaní s cestným bicyklom. V meste som striedal plynulú a dynamickú jazdu, k čomu ma nútili jazdné podmienky križovatiek, chodníkov a minimálna existencia cyklistických chodníkov. Plynulú jazdu podporuje11-stupňová prehadzovačka či kvalitné kotúčové brzdy Shimano a prístupné tlačidlá, ktoré umožňujú ľahko prepínať a prehadzovať režimy i stupne.

Dojazd
V režime Eco sa dá dosiahnuť dojazd takmer 160 kilometrov, v režime Tour asi 100 kilometrov, v režime Sport 90 kilometrov a v režime Turbo približne 80 kilometrov. Po prekročení maximálnej rýchlosti sa pohon vypína, v tom momente sa dojazd nielenže prestane zmenšovať, ale začne opäť rásť. Modulárny konštrukčný systém e-bajku umožňuje ukryť do rámu takmer všetko vrátane batérie. Nabíjačka batérie s kapacitou 500 W sa dá zapojiť do portu v ráme bicykla alebo po odomknutí a vysunutí aj priamo do batérie. Jej úplné nabitie rýchlonabíjačkou trvá približne 4,5 hodiny. Tým, že sa dá batéria vybrať, výrobca umožnil vymeniť ju po rokoch, keď doslúži, čo je tiež pozitívne.

Displej
LCD jednotka na riadidlách pripomína tachometer, je ľahko čitateľná, ovládateľná a ponúka rýchly prehľad základných parametrov, pričom zaberá minimálne miesto v pilotnom priestore. Predné i zadné svetlá sa zapínajú  jedným tlačidlom na ovládacom paneli. Na pravej strane riadidiel je maličký zvonček.

Parametre
Rám: hliníková zliatina 6061, vidlica SR Suntour Mobie 45 LOR Lockout s 80-mm zdvihom, kolesá: 27,5”, šírka kolies: 2,4”, pneumatiky: Super Moto X, motor: Bosch Performance CX , výkon 250 W; krútiaci moment: 75 Nm; ePohon: Bosch Performance CX, radenie: Shimano SLX M7000, 11-rýchlostí, predná a zadná brzda: Shimano MT400, 160 mm, 2-piston disc brake, batéria: Bosch PowerTube 500 W, rýchlonabíjačka: 4 A, display: Bosch Intuvia, svetlo: 50 lux, hmotnosť: 24, 6 kg, povolená hmotnosť jazdca: 130 kg

Plusy
Elegantné a solídne spracovanie, spoľahlivé fungovanie všetkých komponentov, výbava
Mínusy
- Žiadne

Hodnotenie
Spracovanie: 95 %
Výkon: 93 %
Dojazd: 93 %
Celkovo: 94 %

Cena: 3 299  EUR

Zobrazit Galériu

Peter Matejíček

Všetky autorove články
Haibike bicykel elektricky dojazd pohod treking

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať