Hyundai IONIQ plug-in hybrid: Úsporný domáci miláčik
Hyundai ako jediný výrobca ponúka hneď trojicu alternatívnych pohonov v jednom modeli, takže IONIQ nájdete v čisto elektrickej, hybridnej a plug-in hybridnej verzii. Po teste elektrickej a hybridnej verzie k nám ako posledný z tejto trojice dorazil plug-in hybrid.
Pohonný systém
Plug-in hybrid spája výhody elektromobilu a hybridu. Hybrid používa malý akumulátor, ktorý sa dobíja iba počas jazdy pri spomaľovaní, brzdení alebo jazde z kopca a uskladňuje tak energiu, ktorá by sa inak premenila na teplo na brzdových doštičkách. Tú potom využíva pri zrýchľovaní na pomoc s akceleráciou alebo pri krátkych úsekoch (rádovo niekoľko kilometrov) pri jazde ustálenou rýchlosťou v čisto elektrickom režime. Zvyšuje sa tak efektivita pohonu a znižuje spotreba paliva. Elektromobil jazdí iba na elektrinu a jeho dojazd je obmedzený kapacitou akumulátora. Pri dlhších jazdách za hranicou dojazdu treba počítať s dobíjaním akumulátora, ktoré aj pri použití rýchlonabíjačky predstavuje výrazné zdržanie v rádo ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH