Je reklama na Facebooku plytvaním peňazí? Akú hodnotu majú lajky z Nepálu, Indonézie, či Srí Lanky?
Aká je hodnota „lajkov" na Facebooku? Nie ktovieaká, aspoň v prípade, že nové video na kanáli YouTube s názvom Veritasium je korektné.Autor kanála Veritasium Derek Muller poukázal na prácu technologického korešpondenta BBC Roryho Cellana-Jonesa, ktorý v roku 2012 zisťoval návratnosť kampaní na reklamnej platforme Facebooku. Založil si stránku VirtualBagel, ktorá mala otestovať hodnotu lajkov. Chcel si overiť, či možno použiť reklamu na získanie fanúšikov. Zaplatil za reklamy 60 dolárov a zistil, že väčšina lajkov pochádza z Egypta, Indonézie a Filipín. Keď presunul zameranie reklám na Veľkú Britániu, počet lajkov klesol.Facebook vysvetlil tento prípad tým, že reklama mala veľký rozptyl a nebola zameraná na konkrétnu skupinu.Muller zobral experiment Cellana-Jonesa ako výzvu a rozhodol sa urobiť vlastný pokus. Použil bezplatné reklamné kredity z Facebooku a zistil, že jeho stránka Veritasium vyletela v priebehu niekoľkých mesiacov z 2000 lajkov na 70 000, čo sa približ ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH