NASA investuje do novej generácie „Concordov“. Problémom je aerodynamický tresk
Pred niekoľkými mesiacmi sme vás informovali o nadzvukovom lietadle vyvíjanom spoločnosťou Lockheed Martin, ktoré zvládne prelet naprieč Spojenými štátmi za 2,5 hodiny. O nástupcovi Concordu však uvažuje aj NASA.
Posledný let Concordu sa uskutočnil 24. októbra 2003. Teraz NASA dúfa, že oživí sen o nadzvukových lietadlách investovaním 2,3 milióna dolárov do výskumných projektov. Peniaze budú použité na osem projektov, ktorých cieľom je riešiť problémy súvisiace s nadzvukovými letmi. V súčasnej etape leteckí inžinieri pracujú najmä na znížení hluku. Na integráciu nízkohlučných technológií pohonu, na ktorej pracuje newyorská spoločnosť GE Global Research, sa vyčlení 599 000 dolárov v priebehu dvoch rokov. Aerodynamický tresk, teda rázové vlny spôsobené lietadlami letiacimi rýchlejšie, ako je rýchlosť zvuku, tvoria totiž najvýznamnejšiu prekážku opätovného zavedenia nadzvukových komerčných letov. Medzi ďalšie prekážky patria emisie vo vysokej nadmorskej výške, účinnosť paliva a h ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH