Navigácia GoClever Navio 520 FEPL
Pri posudzovaní tejto navigácie sme chceli vzhľadom na cenu nastaviť latku náročnosti nižšie a nesnažiť sa ju porovnávať s prístrojmi Garmin či TomTom, ktoré sú dva až trikrát drahšie. Počas testovania sme zistili, že Navio 520 základné navigačné funkcie spoľahlivo plní.
Pred inštaláciou do auta sme mali obavy z trochu užšieho rozsahu pozorovacích uhlov, ale konštrukčne dobre vyriešený nastaviteľný držiak umožňuje uhol prispôsobiť. Naproti tomu kontrast a intenzita zobrazovania je postačujúca aj pri silnom slnečnom svetle a aj v noci je zobrazenie príjemné a neunavuje oči vodiča.
V prvej fáze testovania sme zvolili metodiku „vybaľ a použi", čiže nič sme nenastavovali a neaktualizovali. Navigačná aplikácia Mireo DON'T PANIC sa zakaždým spúšťa z internej pamäte flash, doba nábehu je príjemných 2,5 sekundy. Implicitne je nastavené 3D zobrazovanie, ktoré je prehľadné, s dynamicky sa meniacou mierkou napríklad pri odbočovaní. Počas zadávania cieľa funguje interaktívna ponuka a postrehli sme, že ako prioritné ciele začínajúce sa na zadaný textový reťazec sa ponúkajúé múzeá, galérie a pamätihodnosti. Túto funkcionalitu používatelia určite ocenia pri plánovaní výletov v predtým nenavštívenej lokalite.
Mapa je dostatočne podrobná a miesta pre názvy ulíc sú volené tak, aby text neprekrýval dôležité veci na mapovom podklade. Pozitívne hodnotíme aj hlasové navigovanie a správanie prístroja v situácii, keď musí prepočítavať trasu. Vstavaný reproduktor pri vyššej úrovni hlasitosti trochu skresľuje, no ponúkajú sa dve možnosti, ako túto situáciu vyriešiť. Buď pripojiť výstup na slúchadlá navigácie do nízkofrekvenčného vstupu autorádia, alebo elegantnejšie pomocou zabudovaného FM vysielača. Na navigácii nastavíte frekvenciu mimo rozhlasových staníc, ktoré počúvate, a tú istú frekvenciu naladíte na autorádiu. Ak funkciu FM vysielača už nepoužívate, nezabudnite ju vypnúť, pretože blokuje interný reproduktor.
Navigácia disponuje aj bohatou ponukou doplnkových funkcií - prehrávaním hudby, videí a dokonca aj čítačkou elektronických kníh (len vo formáte txt), ale vzhľadom na rozlíšenie displeja a nutnosť pripraviť multimediálny obsah na kartu SD alebo priamo kopírovať z PC cez zastaranú aplikáciu Microsoft ActiveSync toto nebude primárny scenár využitia navigácie. Limitujúci faktor je aj doba fungovania na batérie približne 30 minút, čo bohato stačí na to, aby ste sa po vybratí prístroja v aute navigovali do cieľa v pešej zóne, ale celovečerný film si nepozriete. V aute je energie dosť, preto sa výrobcovia navigácií na spotrebu primárne nezameriavajú. V ponuke funkcií je aj možnosť spustiť operačný systém Windows CE 6.0 a napríklad prehliadať dokumenty vo formáte Word a Excel (iba staršie verzie), no vzhľadom na možnosti zobrazovania a ovládania dotykového displeja to praktický význam nemá.
Na stránkach výrobcu sme našli aktualizáciu firmvéru, po nej sa zvýšil počet ponúkaných cieľov. Mapové dáta obsahujú aj 3D obrazy významných budov a stacionárne radary, ale len pre Poľsko.
Hodnotenie:
Nízka cena, spoľahlivá navigácia, bohatá ponuka cieľov, možnosť prenosu zvuku do autorádia cez FM vysielač |
Malé rozlíšenie a menšia citlivosť dotykového displeja, diskutabilná užitočnosť doplnkových funkcií |
Displej: |
5" TFT LCD 480 × 272 |
Procesor: |
Cortex A7 800 MHz |
Pamäť: |
RAM 128 MB, NAND flash 4 GB, slot na kartu microSD do 8 GB |
Operačný systém: |
Windows CE 6.0 |
Prijímač GPS: |
MSR2112 |
Cena: |
48,18 EUR |