Nový experiment by mal dokázať, že žijeme v počítačovej simulácii
Melvin Vopson, profesor fyziky na univerzite v Portsmouthe, má teóriu, že všetci asi žijeme v počítačovej simulácii podobnej tej z Matrixu. Jeho teóriu podporuje niekoľko indícií, ktoré naznačujú, že naša existencia je v simulovanej realite. Vopson poukazuje na fyzikálne zákony, ktoré pripomínajú súbor počítačových kódov. Ďalším kľúčom sú obmedzenia vesmíru, ako napríklad rýchlosti svetla a zvuku.
Zatiaľ čo častice – stavebné kamene hmoty – by mohli predstavovať pixely v digitálnom obraze. A fyzik nezostáva len pri teórii. Plánuje experiment, ktorý má odpovedať na otázku, či žijeme v simulácii. Vopson má v úmysle zrážať častice a ich antičastice, aby zistil, či pri anihilácii vyžarujú špecifickú svetelnú frekvenciu. Ak áno, mohlo by to znamenať, že tieto častice obsahujú informácie, ktoré sa snažia uniknúť, čo by mohlo byť veľkým dôkazom toho, že žijú vo vnútri počítačového programu.
„Všetky častice majú svoje 'anti' verzie, ktoré sú identické, ale majú opačný náboj,“ vysvetlil Vopson. Podľa Vopsona je jedným z najpresvedčivejších argumentov pre život v simulácii existencia symetrie. Profesor Vopson povedal: „Symetria je všade, pretože tak stroje ‚vykresľujú‘ digitálne vytvorený svet. Toto množstvo symetrie namiesto asymetrie vo vesmíre je niečo, čo nikdy nebolo vysvetlené.“
Od vzorov na motýlích krídlach až po snehové vločky – všetka táto symetria by mohla byť výsledkom digitálneho sveta vytvoreného počítačovými strojmi. Vopson pokračuje: „Keď staviame alebo navrhujeme veci, musíme používať čo najsymetrickejšie tvary, aby sme proces zjednodušili. Predstavte si, že staviate dom z tehál, ktoré nemajú štandardný tvar. Keby mali tehly úplne nepravidelný tvar, stavba by bola takmer nemožná alebo aspoň oveľa komplikovanejšia. To isté platí, keď navrhujeme počítačové programy alebo virtuálnu realitu – práve to maximalizuje efektivitu a minimalizuje spotrebu energie alebo výpočtového výkonu.“
Zdroj: uniladtech.com.
Zdroj Foto: depositphotos.com.