Nevoľnosť z pohybu vo virtuálnej realite sa môže stať minulosťou
Virtuálna realita je dobrá zábava, ale dnes je to už viac ako len skvelý spôsob na hranie videohier. Dostala sa už do oblasti lekárstva aj vzdelávania, dokonca aj do výcviku ozbrojených zložiek. No ani tento úžasný nástroj nie je bez negatívnych vedľajších účinkov.
Kyberchoroba môže znieť ako pojem zo sci-fi filmu, ale v skutočnosti je to označenie kinetózy, čiže choroby z pohybu spôsobnej VR. Nevoľnosť môže pretrvávať niekoľko hodín a mnohým ľuďom bráni užívať si VR dlhšie ako zopár minút.
Niektoré spoločnosti sa pokúsili problém minimalizovať, ale kineziológovia na University of Waterloo mu chcú úplne zabrániť. Poznatky z ich štúdie ukazujú, že kyberchoroba je viac než len náhodný záchvat nevoľnosti, a čo je dôležitejšie, dala by sa predvídať a mohlo by sa jej predchádzať.
V štúdii vedci zhromaždili údaje zo skupiny 30 zdravých osôb vo veku od 18 do 30 rokov. Účastníci podstúpili VR simuláciu s nulovou gravitáciou, pričom výskumníci sledovali ich výkyvy v dôsledku straty rovnová ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH