Nová metóda umožní vypočítať pohyb herca v 3D zachytený iba z jednej 2D kamery
Hoci technológia 3D skenovania existuje v Hollywoode už desaťročia, zvyčajne si vyžadovala zložité a časovo náročné nastavenie: viacero kamier rozmiestnených okolo hercovho tela v rozsahu 360 stupňov alebo v prípade snímania pohybu použitie „značkovačov“ v podobe terčíkov umiestnených priamo na hercovi v tesne priliehajúcom oblečení. Teraz je tu však nová metóda. Výskumníci z Huawei a Huazhong University of Science and Technology v Číne upravili Gaussov splatting, sériu rovníc, ktorá sa používa na spracovanie statických 3D snímok z jednej 2D kamery, ktorá sa pohybuje v sekvencii okolo objektu, aby zachytila aj dynamický pohyb v 3D vrátane pohybov ľudského tela.
Ich metóda sa nazýva 4D Gaussov splatting, pretože čas ako štvrtý rozmer je novou funkciou, ktorá umožňuje, aby sa obraz v čase menil. 3D Gaussov splatting bol navrhnutý na skenovanie objektov pomocou laserov v roku 2001 výskumníkmi z MIT, ETH Zürich a Mitsubishi. Na reprezentáciu 3D scény používa kolekcie častíc, z ktorých kaž ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH