Nové pravidlá ochrany spotrebiteľa pri nákupe cez internet nás viac ochránia
Od piatka 13. júna začali na Slovensku, ale aj v ostatných krajinách EÚ platiť nové pravidlá ochrany spotrebiteľa pri nákupe cez internet. Nová smernica má zabezpečiť väčšiu cenovú transparentnosť, zrušenie neopodstatnených príplatkov za použitie kreditných kariet a špeciálnych telefonických liniek.
Ďalej smernica zakazuje vopred zaškrtnuté políčka na internete, napríklad pri nákupe leteniek. V takýchto prípadoch bývajú kupujúcim ponúkané dodatočné možnosti nákupu, ako nákup cestovného poistenia alebo prenájom vozidla. Tieto ďalšie služby nemôžu byť ponúkané formou tzv. vopred zaškrtnutého políčka.
Nová smernica predĺžila lehotu, dokedy si svoj nákup možno rozmyslieť, zo siedmich na 14 dní v celej EÚ. Táto lehota na zváženie sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru. Ak však koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa.
Od svojej objednávky môžete v rámci tejto lehoty odstúpiť bez udania dôvodu, napr. aj vtedy, ke ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH