Ovládnu chatboti a virtuálni asistenti naše mobilné zariadenia?
Je zaujímavé sledovať, ako rýchlo sa mení spôsob komunikácie s našimi mobilnými zariadeniami. Až donedávna bola interakcia s počítačom vnímaná vcelku priamočiaro – akákoľvek činnosť sa vykonávala cez grafické rozhranie webovej stránky alebo aplikácie. Na pohyb po stránke sa používala navigácia, hypertextové prepojenia a search. Od príchodu mobilných aplikácií možno zariadenie ovládať aj rôznymi gestami, pohybom či hlasom, no až donedávna bola priama konverzácia s aplikáciou skôr rarita. Technológie a umelá inteligencia však pokročili a chatboti a virtuálni asistenti už nie sú len na smiech, ale dokážu byť používateľom skutočne nápomocní.
Najdôležitejšia zmena, ktorú prináša chatbot a virtuálny asistent, je interakcia s používateľom najmä pomocou slov. Ich cieľom je teda čiastočne preniesť používateľský zážitok z grafického prostredia do konverzačného, ktorý je nám ľuďom omnoho prirodzenejší. To by však znamenalo poskytnúť také služby a v takej kvalite, že pre používateľa už vôbec nie ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH