S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

PEUGEOT oslavuje 20 rokov virtuálnej reality

Tlačové správy
0

PEUGEOT využíva virtuálnu realitu už 20 rokov na rýchlejšie a efektívnejšie inovácie. Už dve desaťročia využíva značka PEUGEOT virtuálny svet na to, aby slúžil reálnemu svetu, uspokojoval potreby zákazníkov a pripravil sa na udržateľnú mobilitu zajtrajška. Koncepčné vozidlo PEUGEOT INCEPTION a ovládanie riadenia HYPERSQUARE, dva z najnovších projektov, ktoré ťažili z nástrojov virtuálnej reality, budú predstavené na výstave VivaTech, ktorá sa uskutoční od 22. do 25. mája v Paríži.

S_1124 T Gaming Advertisement

Pozrite si video:

Už v roku 2004 začal PEUGEOT používať nástroje virtuálnej reality v procese vývoja svojich nových modelov s najmodernejšími zariadeniami, ktoré boli práve slávnostne predstavené v priestore s rozlohou 500 m2, v srdci ADN (Automotive Design Network), dizajnového centra STELLANTIS, ktoré sa nachádza vo Vélizy, neďaleko Paríža.

Matthias HOSSANN, riaditeľ PEUGEOT Design: "Dizajnové “remeslá” prešli v posledných desaťročiach neuveriteľnou transformáciou a za posledných 20 rokov sa virtuálna realita stala základným nástrojom v každodennom živote našich tímov. Tento nástroj nám umožňuje preskúmať oveľa viac kreatívnych ciest v kratšom časovom rámci, je skvelým partnerom pri tvorbe."

V roku 2004, kedy bolo otvorené dizajnové centrum, sa zrodila CAVE 1, hlavný nástroj virtuálnej reality, ktorý používa značka PEUGEOT. Je to pohlcujúca miestnosť poskladaná z 5 projektorov s rozlíšením 1280 x 1024 pixelov v kombinácii s piatimi pevnými obrazovkami s rozmermi 2,90 x 2,32 m. Súprava vytvára kubickú miestnosť s obrazmi premietanými na každú zo stien. To vytvára pohlcujúce 3D prostredie pre používateľa, kde vozidlá alebo komponenty v životnej veľkosti môžu byť prezentované realistickým spôsobom.

CAVE 1 poskytuje doplnkový dizajnový nástroj pred uvedením reálnych modelov do života, využívajúc oblasť ergonómie a výrobných procesov. Uľahčila pochopenie projektov, ako aj ich zdieľanie medzi rôznymi tímami, umožnila rýchlejšiu implementáciu a ponúkla nové možnosti na vykonanie rýchlych zmien.

Popri CAVE 1, je tu ešte Holobench, stôl virtuálnej reality zložený z dvoch obrazoviek, ktorý priniesol do virtuálnej reality prvok reálneho sveta a ťažil z haptickej spätnej väzby. To poskytuje užívateľovi ďalší rozmer s technológiou ,ktorá vizualizuje časti extrahované z digitálneho modelu a simuluje zostavy alebo demontáže.

V roku 2015 sa PEUGEOT posunul na ďalšiu úroveň, k novému vývoju vo virtuálnej realite: CAVE 2. Táto nová pohlcujúca miestnosť pre virtuálnu realitu je nainštalovaná v srdci ADN, pričom z tohto zariadenia profitujú viaceré značky STELLANTIS. Šesť 4K projektorov (4096 x 2160 pixelov) premietajú obraz na 5 nástenných obrazoviek so šírkou 4,50 m, výškou 2,37 m a hĺbkou 3,50 m.

CAVE 2 poskytuje bezprecedentný výpočtový výkon vďaka 30 počítačom so 70 grafickými kartami. Tento výpočtový výkon umožňuje po prvýkrát pracovať na špecifickejších detailoch dizajnu exteriéru a interiéru, ako sú ozdobné prvky a farebné kombinácie.

 

Od roku 2004 sa virtuálna realita používa pri navrhovaní všetkých nových modelov PEUGEOT. Umožňuje rýchle vyhodnotenie, modifikáciu a validáciu rôznych prvkov každého projektu pred prechodom na fyzické prototypy, ktoré sa preto vyrábajú v menších množstvách.

S menším počtom fyzických prototypov prichádza úspora času a nákladov. Od vzniku virtuálnej reality značky STELLANTIS ušetrili viac ako 3 milióny eur.

V CAVE 2 sa však netestujú len vozidlá, ale aj stánky na autosalóny a dokonca aj socha Leva, ktorá predstavuje značku PEUGEOT, prešla týmito 5 stenami.

CAVE 2 zaznamenala za posledných 10 rokov viac ako 3 000 recenzií projektov, vrátane jedného z najnovších projektov značky PEUGEOT: ovládacieho prvku riadenia HYPERSQUARE. Bol prezentovaný a recenzovaný v rôznych iteráciách s tímami vrátane dizajnu, marketingu a produktu, ktorý prispieva k jeho vývoju.

Koncept INCEPTION stelesňuje optimistickú víziu značky PEUGEOT pre budúce elektrické vozidlá s mačacím dizajnom a revolučnou kabínou s novou generáciou i-Cockpitu.

Táto kabína integruje najnovšie ovládanie riadenia Hypersquare, prelomovú technológiu, ktorá transformuje zážitok z jazdy a potešenie nahradením tradičného volantu digitálnymi elektrickými ovládacími prvkami.

PEUGEOT prvýkrát predstaví francúzskej verejnosti koncept INCEPTION a jeho riadenie HYPERSQUARE na autosalóne VivaTech, ktorý sa uskutoční od 22. do 25. mája 2024  v Paríži.

PEUGEOT má v úmysle zostať lídrom vo virtuálnej realite a využiť všetky príležitosti, ktoré táto technológia ponúka, inovovať a posúvať hranice možného. V rámci ADN je XR Lab, súčasť technologickej divízie STELLANTIS.

Stephane MASFRAND, vedúci inovácií virtuálnej reality (divízia Tech): "XR Lab je naše výskumné laboratórium, v ktorom vyvíjame špičkové technológie vo virtuálnej a rozšírenej realite, pričom zhodnocujeme hardvérové aj softvérové riešenia. To zvyšuje našu inžiniersku efektivitu a umožňuje nám byť priekopníkmi inovatívnych spôsobov prezentácie nových produktov."

Vďaka virtuálnej realite a umelej inteligencii budú hrať úlohu v budúcnosti značky PEUGEOT aj virtuálne svety, ktoré budú slúžiť potrebám zákazníkov.  Zostaňte naladení aj v nasledujúcich mesiacoch, keď PEUGEOT podnikne ďalšie kroky do virtuálnych svetov.

 

 

 

 

PEUGEOT

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať