Používateľov internetu možno sledovať aj pomocou vysokofrekvenčných zvukov
Možno to zaváňa konšpiračnými teóriami, no ochrancovia súkromia varujú pred novou hrozbou - používaním nepočuteľných vysokofrekvenčných zvukov na tajné sledovanie on-line správania ľudí naprieč množstvom zariadení vrátane telefónov, televízorov, tabletov a počítačov. Ultrazvuk sa vkladá do televíznych reklám alebo sa prehráva, keď používateľ narazí na reklamu zobrazenú v prehliadači na počítači. Hoci ľudské ucho tento zvuk nezachytí, detegovať ho môžu smartfóny či tablety v blízkosti. Keď k tomu dôjde, cookies v prehliadači môžu spárovať jedného používateľa s viacerými zariadeniami a sledovať, aké reklamné spoty človek pozerá, ako dlho sleduje reklamy a či na ne reaguje napr. vyhľadávaním na webe či kúpou produktu.Sledovanie naprieč zariadeniami vyvoláva obavy týkajúce sa ochrany osobných údajov, preto Centrum pre demokraciu a technológie (Center for Democracy and Technology - CDT) nedávno vypracovalo pripomienky pre Federálnu obchodnú komisiu (Federal Trade Commission - FTC).Ľudi ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH