Rast v domácich podmienkach – nový trend rozvoja biznisu
Podľa najnovšieho medzinárodného obchodného prieskumu spoločnosti Regus, poskytovateľa flexibilných pracovných priestorov, vzrástol počet slovenských spoločností orientujúcich sa na rast na domácich trhoch na úkor rastu v zahraničí viac ako dvojnásobne.
Prieskum sa zameral na názory viac ako 20 000 výkonných riaditeľov a majiteľov firiem v 95 krajinách. Ukazuje sa, že na Slovensku 25 % spoločností sa orientuje na domáci rast, zatiaľ čo iba 20 % sa snaží dosiahnuť medzinárodný rast.
Podľa prieskumu existuje päť najdôležitejších bariér pre medzinárodný rast:1) najímanie vysoko kvalitných zamestnancov (81 %),2) nedostatok lokálnych poznatkov a konexií (65 %),3) nedostatok informácií o trhu (57 %),4) zriadenie logistickej a distribučnej siete (50 %),5) zriadenie IT a služieb (49 %).
Zameranie sa na domáci rast je ešte evidentnejšie na rozvíjajúcich sa trhoch, kde sa naň zameriava až trojnásobok spoločností (51 %) v porovnaní s počtom spoločností, ktoré chcú rásť v zahraničí.
Toto je dôkaz, ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH