S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Scania Touring sa predstavuje s plynovým pohonom

Tlačové správy
0

Spoločnosť Scania je známa širokým sortimentom nízkouhlíkových variantov pohonu a v tomto trende teraz pokračuje uvedením LGB/LNG verzie vozidla Scania Touring. Hnací mechanizmus, ktorý funguje na zemný plyn, bioplyn alebo ich zmes, umožňuje hladký prechod na bioplyn, takže predstavuje cirkulárne a ekonomicky životaschopné riešenie udržateľnosti dnešnej diaľkovej dopravy.

S_1124 T Gaming Advertisement

Autobusy a autokary na plyn predstavujú pre rad dopravcov veľmi zaujímavé riešenie, ktoré podporuje udržateľný rozvoj so zohľadnením ekonomických aspektov.

„Nový variant vozidla Scania Touring na LBG/LNG je skvelou voľbou pre prevádzkovateľov expresnej autobusovej a diaľkovej dopravy, ktorí chcú byť viac udržateľní a chcú sa pritom zaobísť bez masívnych investícií alebo negatívneho vplyvu na prevádzku,“ hovorí Carl-Johan Lööf, vedúci produktového manažmentu v oddelení riešení pre osobnú dopravu spoločnosti Scania.

Nový variant sa dodáva s 13-litrovým plynovým motorom, ktorý má výkon 410 koní (302 kW) a krútiaci moment 2000 Nm, a s účinnosťou, ktorá umožňuje používateľom znížiť náklady na palivo. So štandardne dodávanou nádržou má dojazd väčší než 1000 km.

„Tento produkt vám poskytne výkon, krútiaci moment a dojazd ekvivalentný autobusu alebo autokaru s dieselovým motorom, pričom reálne znižuje hladinu hluku a zaisťuje nižšie prevádzkové náklady. Keď k tomu pripočítame príspevok používania bioplynu k udržateľnosti, ide o naozaj vynikajúce riešenie,“ vysvetľuje Lööf.

V stlačenej forme sa bioplyn už dlho používa na pohon mestských a prímestských autobusov a spoločnosť Scania v tom vždy bola priekopníkom. V priebehu posledných rokov umožnil technologický pokrok plyn ochladzovať a transformovať na kvapalinu s vysokým obsahom energie – LBG/LNG, čo z neho robí životaschopnejšie riešenie pre ťažké komerčné vozidlá obsluhujúce diaľkové trasy.

„Bioplyn môže zohrávať kľúčovú úlohu v dekarbonizácii ťažkej nákladnej dopravy, najmä na dlhé vzdialenosti. Infraštruktúra na výrobu paliva a čerpacie stanice sa za mohutných investícií naďalej rozširujú a Európa v tom nezostáva pozadu,“ hovorí Jonas Strömberg, obchodný riaditeľ spoločnosti Scania pre udržateľnú dopravu.

Bioplyn je nefosílne a obnoviteľné palivo, ktoré z hľadiska celého palivového cyklu (od zdroja ku kolesu“) znižuje emisie CO2 v porovnaní s dieslom až o 90 percent a poskytuje aj ďalšie výhody z hľadiska udržateľného rozvoja. Prostredníctvom lokálnej výroby palív môžu mestá a obce vytvárať pracovné miesta, riešiť miestne problémy s odpadom a pritom všetkom ešte zvýšiť energetickú bezpečnosť a vracať uhlík a živiny späť do pôdy.

„Tieto riešenia sú skutočne cirkulárne a myslím, že náš 13-litrový plynový pohon je pre prevádzkovateľov diaľkovej dopravy najviac udržateľnou a najviac životaschopnou voľbou na trhu. Je ekologický, tichý, inteligentný a, čo je možno najdôležitejšie, je okamžite k dispozícii, čo prevádzkovateľom diaľkovej dopravy umožňuje urobiť obrovský krok smerom k udržateľnej doprave,“ uzatvára Strömberg.

Scania vyvíja plynové motory už od začiatku 20. storočia. Vďaka možnosti prevádzky na zemný plyn aj bioplyn ide o ideálny nástroj na prechod k udržateľnejšiemu bioplynu. Flexibilitu ďalej zvyšuje skutočnosť, že tieto motory môžu bežať na skvapalnený aj stlačený plyn. A pretože plynové motory Scania nepotrebujú žiadne aditíva, nie sú závislé od ich dostupnosti.

Nový variant pohonu pre vozidlo Scania Touring rozširuje súčasné portfólio plynových riešení spoločnosti Scania pre segment diaľkovej dopravy, ktorý zahŕňa autobusy a autokary skonštruované v spolupráci s externými výrobcami karosérií, ako napríklad Scania Beulas DD LBG/LNG alebo vozidlo Scania Irizar i6S Efficient LBG/LNG, predstavené na minuloročnom veľtrhu Busworld.

Zobrazit Galériu

Scania

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať