Strojové učenie hrou: Quick, Draw! od Googlu
Google sa netají tým, že strojové učenie a umelé neurónové siete vo svojich službách už nejaký čas využíva. K ďalšiemu vývoju umelej inteligencie možno prispieť aj hravou formou pomocou tohto experimentu.
Web vám po spustení hry zadá šesť úloh na jednoduché kreslenie. Chce od vás, aby ste stručne nakreslili objekty ako sveter, dom, včela či auto a na každú z týchto kresieb dostanete 20 sekúnd. Tvorcovia vopred vložili do systému niekoľko stoviek predlôh, takže neurónová sieť má hrubú predstavu o tom, ako približne predmety, zvieratá a osoby vyzerajú. Počas vášho kreslenia UI háda, čo by váš výtvor mal predstavovať, a robí to hlasom v štýle spoločenskej hry Aktivity. Ak sa obrázok na čosi známe podobá a stroj uhádne, časomiera sa zastaví a postupujete k ďalšiemu zadaniu.
Na konci sa vám ponúkne vyhodnotenie, v ktorom vám systém ukáže, čo mu pripomínali predmety, ktoré ste kreslili. Ukáže takisto niekoľko príkladov, ako si príslušný objekt predstavuje na základe kresieb ostatných účastníkov experimentu. Práve táto fáza je pre „hráča“ zaujímavá, pretože v nej vidno, ktoré tvary a línie umelá inteligencia spoznáva a ako si ich spája do celkov. Výsledkami sa možno pochváliť aj na sociálnych sieťach. Opakovane sme skúsili kresliť šesť objektov pomocou myši a väčšinou štyri či päť z nich neurónová sieť identifikovala správne. Pri dotykovom displeji a kreslení prstom môže byť úspešnosť ešte vyššia. Zaujalo nás, že takáto UI robí podobné chyby ako človek. Napríklad opakovane podobne nakreslený objekt nerozozná vždy správne a niekedy, naopak, už pri hrubých kontúrach vydedukuje, o čo ide.
Zobrazit Galériu