Vodíkový pohon sa vraj nevyrovná elektrickým batériám
Nová štúdia publikovaná v recenzovanom časopise Nature potvrdila, že vozidlá s vodíkovými palivovými článkami sa pravdepodobne nevyrovnajú vozidlám s elektrickým pohonom na batérie. A to dokonca ani v prípade komerčných nákladných vozidiel. Väčšina automobilového priemyslu vo svojich riešeniach na odstránenie emisií stavila na batériové elektrické vozidlá (BEV), ale niekoľko automobiliek sa pokúša presadiť vodíkové pohonné jednotky s palivovými článkami. Najvytrvalejšie túto technológiu presadzujú Toyota, Hyundai a GM.
V prípade osobných automobilov sa už hra pre palivové články skončila. Toyota Mirai a Hyundai Nexo nezískali po rokoch a miliardách investovaných do nich žiadnu reakciu. Okrem toho, že celý energetický cyklus palivových článkov je oveľa menej účinný, zdá sa, že hlavným problémom je infraštruktúra. Hoci aj BEV narážajú na problémy s infraštruktúrou, majú veľkú výhodu v tom, že stavajú na rozsiahlej infraštruktúre elektrickej siete, pričom potenciálnou nabíjacou stanicou ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH