Vytvárame webové stránky, 17. časť
Minule sme vám ukázali, ako sa vyrovnať stlačidlami amožnosťami zahrnutia webových stránok do sociálnej siete Facebook. Tentoraz sa pozrieme na možnosti pri Google Plus ahneď na úvod prezradíme, že proces je vtomto prípade podstatne jednoduchší.
Vzačiatkoch fungovalo tlačidlo len vo vyhľadávači Google. Potom však bolo sprístupnené aj tretím stranám na voľné použitie cez generátor kódu. Načo vlastne toto tlačidlo slúži? Ide oobdobu tlačidla Páči sa mi od Facebooku, kde je zaistená interakcia medzi skutočnými používateľmi. Určite ste sa sním už stretli vo výsledkoch hľadania aj na rôznych weboch ana to, aby ste naň na stránke (napríklad vášho obľúbeného e-shopu) klikli, musíte byť vprehliadači prihlásení do účtu Google. Ide oprvok, ktorý je navyše obsiahnutý aj vobchode Play apri výbere aplikácie alebo hry vidíte, či niektorý zvašich priateľov dal bod vybranej aplikácii. Pomôže to pri rozhodovaní aoto viac môže byť toto tlačidlo úspešné pri reklamnom nasadení ve-shopoch. Nemali by ste ho vynechať napríklad ani na vašom blogu.
Google Plus
Keďže ide o prvok prepojený so službou Google Plus, treba
vložiť na stránku adekvátny kód. Na stránke http://developers.google.com nájdete
včasti Websites generátor kódu. Pracuje asynchrónne
sJavaScriptom, no používatelia ho majú štandardne povolený. Netreba sa
teda obávať o kompatibilitu zobrazenia. Výhoda asynchrónneho spracovania je
rýchlejšie načítanie stránky.
Tlačidlo Google Plus na označenie vtejto sociálnej sieti, že sa „vám páči“ stránka
Prehliadač vtomto prípade nečaká na reakciu tohto prvku azatiaľ simultánne načíta ďalší obsah stránky spolu sostatnými aktívnymi prvkami. Na výber je niekoľko vzhľadov arozmerov, bez problému ho teda vsadíte do akejkoľvek stránky. Okrem označenia počtu webov, ktorým ste dali +1, je na výber možnosť úplne vynechať akýkoľvek popis alebo zmenšiť či zvoliť formát Tall na zalomenie textu vdvoch riadkoch.
Odznaky
Obdobou rozšíreného zobrazenia stránky na Facebook je prvok
nazvaný ako Badge. Môže mať tri podoby, dve vychádzajú
zprofilu, ktorý má reprezentovať. Ide oosobný profil na stránke
Google Plus alebo komunitný profil. Kompletný vzhľad si necháte vygenerovať
avizuálne úpravy sa najjednoduchšie realizujú cez ovládacie prvky vedľa
odznaku.
Takýto „odznak“ môžete vložiť kdekoľvek na vaše stránky
Ako vidno na obrázku, môže obsahovať pozadie za profilovou fotkou alebo len fotografiu kruhu, môže byť orientovaný na výšku alebo šírku atakisto sa dá meniť farebný podklad alebo napríklad parameter Tagline. Vprofilovom odznaku tak zobrazí napríklad pracovnú pozíciu. Keďže sme sa venovali aj HTML5, bude pre mnohých dôležité, aby aj tento fragment kódu spĺňal potrebnú validáciu. Vzápise vprvom riadku kódu je už zápis pripravený so správnou syntaxou zápisu HTML5, konkrétne div class="g-person".
Odoberať
Okrem klasického propagovania fanúšikovskej stránky na GPlus
odporúčame na stránku integrovať aj tlačidlo na sledovanie, teda odoberanie
noviniek aobsahu. Každý používateľ, ktorý sa prihlási napríklad do Gmailu
astal sa odoberateľom, bude mať vaše nové príspevky v menu upozornení
vhornej časti aplikácií Google. Opäť ide ovloženie kódu do stránky,
je kompatibilný sHTML5, dá sa však dostatočne dobre modifikovať podľa
vlastných potrieb. Pri výbere si dajte pozor na voľbu správneho profilu.
Štandardne sa zobrazia osobný profil akomunitné stránky, ktorých správcom je používateľ prihlásený do služieb Google. Bez problému sa dajú pridať aj iné stránky. Túto možnosť odporúčame, najmä ak treba pridať na stránku iné komunitné aktivity než tie, ktorých ste vlastníkom. Odkaz na stránku vyzerá takto: https://plus.google.com/102856956556707093490/posts?hl=sk ana to, aby ste ho mohli prijať, treba prejsť do verejného profilu sledovanej služby alebo osoby. Malé upozornenie: Tým, že aktivujete tento prvok na odoberanie, sa nemusíte nevyhnutne stať odoberateľom aj vy. Čísla za lomkou sa nazývajú {pageId} apri ručnom vkladaní kódu treba nahradiť tento zápis za vlastný. Vo výsledku už bez zložených zátvoriek. Štandardne sú na výber štyri veľkosti, dĺžka sa mení automaticky vzávislosti od prekladu do jazyka, ktorý má používateľ nastavený na počítači. Aby sme zabránili dodatočnej anotácii (podobne to bolo aj pri Facebooku, ktorý sme uvádzali vpredošlom PC REVUE), treba pridať atribút data-anotation. Zápis by vyzeral takto:
Štandardná hodnota je nastavená na buble, teda na bublinu vedľa alebo nad popisom tlačidla Follow.
Google a optimalizácia
Vsúvislosti sGooglom
prinášame aj pár rád na začiatok, ktoré sa neoplatí ignorovať. Stránky po ich
vytvorení budete musieť optimalizovať. Pri tvorbe treba už od začiatku myslieť
na to, aby bola každá stránka dosiahnuteľná cez priamy textový odkaz. Pri
redakčných systémoch je možnosť voľby pri tvorbe unikátnych aľahko
zapamätateľných názvov URL. Všimnite si na veľkých portáloch, napríklad
spravodajských, že kčlánku sa môžete kedykoľvek vrátiť priamy zadaním
odkazu (najčastejšie poskladaného znázvu článku).
Okrem iného práve na
vytvorenie „lajkov“ na daný článok je tento spôsob vhodný a venovali sme sa mu
vtejto časti návodu. Ak sa štruktúra stránky rozrastie, odporúčame nechať
vygenerovať mapu webu, redakčné systémy si stým poradia automaticky. Pri
vlastnom návrhu pomôžu prepracované softvéry, ako napríklad Adobe Dreamweaver. Každú
jednu stránku pomenúvajte vpárovom elemente
Nabudúce
Optimalizácia SEO (Search Engine Optimalization) je vcelku poriadna veda. Pár návodov atipov prinesieme nabudúce.