Xiaomi chce parametrami svojho SU7 EV prekonať Porsche aj Teslu
Xiaomi predstavilo svoj vôbec prvý elektromobil. Xiaomi SU7 je sedan založený na vlastnej architektúre spoločnosti s názvom Modena, s elektromotormi HyperEngine dosahujúcimi až 21 000 ot./min. a na podvozku vylisovanom na strojoch na tlakové liatie s upínacou silou 9100 ton, čo zrejme prekonáva aj Teslu. Na trh príde v dvoch variantoch: ako dvojmotorový SU7 Max s pohonom všetkých kolies a jednomotorový SU7 s pohonom zadných kolies.
Ceny budú oznámené až o niekoľko mesiacov, no Xiaomi tvrdí, že SU7 Max má dojazd až 800 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h len 2,78 s, pričom obe hodnoty očividne prekonávajú Teslu Model S a Porsche Taycan Turbo. Čiastočne je to zásluha veľkorysej vysokonapäťovej platformy 101 kWh 800 V od výrobcu batérií CATL, ktorá ponúka dojazd 220 km len po 5-minútovom nabíjaní alebo 390 km za 10 minút a 510 km za 15 minút. Základný model však podporuje iba 400 V nabíjanie menšej 73,6 kWh batérie, ktorá má dojazd až 668 km.
SU7 má približne rovnakú veľkosť ako BMW rad ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH