Xiaomi sa nedarí. Na trhu smartfónov mu klesajú tržby, skúša iné typy produktov
Čínsky výrobca Xiaomi zažil v druhom štvrťroku ďalšie rozčarovanie – globálne predaje jeho smartfónov klesli medziročne o 26 % a veľkoobchodné tržby sa znížili o 19 %. Silná konkurencia v domovskej krajine, ustavičné obmedzovania dodávok a pribrzdená expanzia do zámoria viedli k neuspokojivým kvartálnym hospodárskym výsledkom. Pomôcť by zrejme mohli organizačné zmeny a akvizície patentov, ale spoločnosť musí konať rýchlo, aby zvrátila pokles.
Xiaomi je síce v súčasnosti druhý najväčší čínsky výrobca, ale globálnom rebríčku v druhom štvrťroku vypadol z prvej pätice najpopulárnejších mobilných spoločností. Na Západe má skôr povesť napodobňovateľa Applu. Jeho smartfóny Mi sú určené hlavne mladším zákazníkom, ktorí si nemôžu dovoliť špičkové modely Applu a Samsungu. Ponúka androidové smartfóny so slušnou výbavou, chýba mu však patentové portfólio, aké má Apple a iné spoločnosti, ktoré by ho chránilo pred žalobami.
Stratégia vysokých špecifikácií za nízke ceny navyše nemusí sláviť úspech ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH