AeroMobil vstupuje do ďalšej fázy
História projektu AeroMobil nás zaviedla takmer 30 rokov do minulosti, keď v predstavách jeho duchovného otca Štefana Kleina ešte počas jeho štúdií na Slovenskej technickej univerzite vznikali prvé nákresy a neskôr aj model verzie AeroMobil 1. Ten bol koncipovaný s uzavretým dvojitým krídlom s rozpätím 2,5 m a kačacou plochou vpredu. Vďaka profesorovi Brožovi z Katedry stavby lietadiel ČVUT sa podarilo otestovať tento model v aerodynamickom tuneli VZLÚ s veľmi dobrými výsledkami, takže nakoniec došlo k realizácii prototypu v priebehu rokov 1990 – 1994 a jeho úspešnému zalietnutiu. Prototyp bol poháňaný motorom Trabant s tlačnou vrtuľou. Táto koncepcia sa však ukázala ako nevhodná na jazdenie po cestách z dôvodu veľkej šírky (2,5 m).
Konštruktér tak pristúpil ku kompletnému prepracovaniu projektu, ktorého výsledkom bol prototyp AeroMobil 2. Ten už nesie jasné znaky koncepcie, ktorá je použitá aj na aktuálnom modeli. Teda dva režimy, a to lietadlo a auto, ktoré sa menia pomocou transfor ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH