Ako big data prináša cielený marketing do kamenného sveta
Big data a biznis tvoria dvojicu, o ktorej počúvame stále viac a vidíme aj prvé konkrétne riešenia a výsledky. A tieto výsledky sú veľmi zaujímavé. Cielený marketing je v popredných líniách aplikácie poznatkov z big data, keďže tie ponúkajú možnosť preniesť presné cielenie, dobre známe z on-line, do toho fyzického „kamenného" sveta.
Mesačné pilotné využívanie cieleného mobilného marketingu postaveného nad telekomunikačnými big data prinieslo viaceré zaujímavé výsledky. Skúsenosti ukazujú, že marketing sa aj v kamennom svete bude presúvať od klasických kampaní ATL (ako print alebo bilbordy) smerom k personalizácii a zameraniu sa na vlastnosti jednotlivých zákazníkov formou kampaní BTL (priamy marketing, napríklad cielenými SMS kampaňami).
Na to, aby boli takéto kampane personalizovateľné, je nevyhnutné poznať vlastnosti cieľovej skupiny. Dáta o zákazníkoch, ich preferenciách, správaní či lokalizácii sa vo veľkom vyskytujú v spoločnostiach, ktoré však často nevedia s týmito dátami prac ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH