Vývoj hier poháňaný umelou inteligenciou sa stane novou normou
Výkonný riaditeľ PlayStation Hermen Hulst vyslovil prekvapivú predpoveď, že vývoj hier riadený umelou inteligenciou bude v budúcnosti bežný. Túto myšlienku podporujú skôr ľudia mimo herného priemyslu, ako napríklad Elon Musk, než skutoční tvorcovia hier. Zatiaľ čo umelá inteligencia dokáže napodobňovať umenie a text, vytvorenie dobre navrhnutej, inovatívnej hry sa ukázalo ako značná výzva. Napriek tomu sa nájdu ľudia, ktorí obhajujú, aby umelá inteligencia nahradila tvorivý proces.
Počas rozhovoru pri príležitosti 30. výročia PlayStation Hulst naznačil, že v oblasti hier bude existovať dvojaký dopyt: niektorí hráči budú chcieť inovatívne zážitky poháňané umelou inteligenciou, zatiaľ čo iní budú uprednostňovať ručne vytvorený obsah. Nie je však jasné, kto by skutočne chcel hru vytvorenú umelou inteligenciou, najmä keď mnohí hráči oceňujú ľudskú kreativitu, ktorá stojí za ich obľúbenými hrami. Dokonca aj pri obmedzených možnostiach AI sa zdá, že hráči majú len malú motiváciu vybrať si obsah vytvorený AI namiesto tradičných hier.
Existuje výnimka, v ktorej by AI mohla hry zlepšiť tým, že by sa dokázala prispôsobiť vstupom hráčov, ako to vidieť v prototype hry Oasis, čo je verzia Minecraftu, ktorá využíva AI na vytváranie nových máp na základe obrázkov nahraných používateľom. Hoci je táto technológia zaujímavá, poukazuje na súčasnú neschopnosť umelej inteligencie vytvárať originálne výtvory od základu.
Hulst uznáva, že umelá inteligencia môže byť prínosom pre vývoj hier tým, že zefektívni určité procesy a umožní tak vývojárom sústrediť sa na zlepšenie kvality hier. Zdôrazňuje potrebu vyvážiť úlohu umelej inteligencie s ľudským prístupom. Hoci môže dôjsť k nárastu počtu hier vytvorených umelou inteligenciou, skutočný dopyt po nich a ich potenciál pre inovácie je v tejto fáze stále otázny.
Zdroj: pcgamer.com.
Zdroj Foto: depositphotos.com.