Ako jazdí Formula E
Pretekárske autá odjakživa slúžia aj ako prototypy pokročilých technológií, z ktorých mnohé skôr či neskôr nájdu uplatnenie aj v komerčných automobiloch. Inak to nie je ani pri monopostoch Formuly E s elektrickým pohonom.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Pravidlá ABB FIA Formuly E sú koncipované tak, aby konštruktéri jednotlivých tímov zamerali svoje úsilie na výkon a účinnosť elektrického pohonu. Preto sú monoposty do značnej miery unifikované vrátane šasi, pneumatík, batérie a ďalších komponentov. Konštruktéri vozidiel majú voľné pole pôsobnosti, čo sa týka MGU (Motor Generator Unit) čiže elektronického riešenia meniča jednosmerného prúdu (DC) z batérie na striedavý prúd (AC), ktorým sú poháňané motory, a kompletnej zadnej hnacej sústavy čiže motora s prevodovkou. Samozrejme, majú voľné pole pôsobnosti aj pri vývoji softvéru, ktorý umožňuje na maximum využiť možnosti špičkového hardvéru vrátane priebežného poskytovania informácií z monitorovania jednotlivých komponentov. Vzhľad ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH