S_Fold6 Advertisement S_Fold6 Advertisement S_Fold6 Advertisement

Ako jazdí Formula E

0
Pretekárske autá odjakživa slúžia aj ako prototypy pokročilých technológií, z ktorých mnohé skôr či neskôr nájdu uplatnenie aj v komerčných automobiloch. Inak to nie je ani pri monopostoch Formuly E s elektrickým pohonom. {{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}} Pravidlá ABB FIA Formuly E sú koncipované tak, aby konštruktéri jednotlivých tímov zamerali svoje úsilie na výkon a účinnosť elektrického pohonu. Preto sú monoposty do značnej miery unifikované vrátane šasi, pneumatík, batérie a ďalších komponentov. Konštruktéri vozidiel majú voľné pole pôsobnosti, čo sa týka MGU (Motor Generator Unit) čiže elektronického riešenia meniča jednosmerného prúdu (DC) z batérie na striedavý prúd (AC), ktorým sú poháňané motory, a kompletnej zadnej hnacej sústavy čiže motora s prevodovkou. Samozrejme, majú voľné pole pôsobnosti aj pri vývoji softvéru, ktorý umožňuje na maximum využiť možnosti špičkového hard­véru vrátane priebežného poskytovania informácií z monitorovania jednotlivých komponentov. Vzhľad ... Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať