S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Prototyp novej generácie vlakov rýchlejších ako automobily F1

0

Čínska železničná spoločnosť China State Railway Group predstavila prototyp komerčného rýchlovlaku novej generácie, ktorý je podľa slov jeho vývojára na najlepšej ceste stať sa najrýchlejším na svete. Spoločnosť uviedla, že CR450 môže dosiahnuť rýchlosť až 450 km/h, pričom komerčná prevádzková rýchlosť je 400 km/h.

V príspevku na sociálnych sieťach sa uvádza, že predstavenie prototypu signalizuje „prelom“ v projekte CR450, ktorý upevní a rozšíri celosvetovú vedúcu pozíciu Číny v oblasti vysokorýchlostných železničných technológií. Projekt CR450 bol spustený v roku 2021 s cieľom vyvinúť „bezpečnejšie, ekologickejšie, energeticky účinnejšie a inteligentnejšie“ vlaky. Nové vlaky nahradia CR400, ktoré v súčasnosti jazdia rýchlosťou 350 km/h a podľa čínskych štátnych médií sú najrýchlejšie svojho druhu na svete.

Ak bude nový vlak uvedený do prevádzky, mohol by skrátiť čas cestovania medzi hlavným mestom Pekingom a Šanghajom zo 4,5 hodiny na 3,3 hodiny. Čínske železnice uviedli, že úsilie o zvýšenie tejto rýchlosti na 400 km/h sa začalo v roku 2018 a výroba prototypu bola oficiálne spustená v roku 2024. Zvýšenie rýchlosti si vyžadovalo zabezpečiť, aby brzdový systém vlaku „dokázal zastaviť bezpečne, stabilne a presne“.

K PREDPLATNÉMU DOSTANEŠ DARČEKY!

Prototyp nedávno absolvoval testovaciu jazdu z Tchien-ťinu do Pekingu. Podľa vyjadrenia čínskej železničnej spoločnosti „vedie na medzinárodnej úrovni v kľúčových ukazovateľoch“ vrátane prevádzkovej rýchlosti, spotreby energie, hlučnosti v interiéri a brzdnej dráhy. Vlak CR450 pripomína pri pohľade zboku šípku a má hmotnosť približne 10 ton, je teda o viac ako 10 % ľahší ako jeho predchodca.

Prevádzkový odpor a ukazovatele spotreby energie sa znížili približne o 20 percent, pričom brzdný výkon sa tiež zlepšil približne o 20 percent. Ďalším krokom bude podrobiť prototyp sérii traťových skúšok a hodnotení s cieľom ďalej posúdiť jeho výkonnosť. Skupina nešpecifikovala, kedy bude vlak v prevádzke, v predchádzajúcich správach sa však tvrdilo, že vlak by mohol byť uvedený do prevádzky už na budúci rok.

Zdroj: scmp.com.

Zdroj Foto: Xinhua

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať