S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Ako si zlepšiť e-shop / 9. časť: Skladové zásoby e-shopu a prepojenie s ERP

0

Tento článok je súčasťou ročnej série ­článkov Ako si zlepšiť e-shop, zameraných na budovanie, zlepšenie a pretvorenie e-shopu. V seriáli sa dotkneme filozofických, technických, ale aj dizajnových zlepšení.

S_1124 T Gaming Advertisement

V rámci série článkov zameraných na zlepšenie vašich e-shopov, sme sa doteraz venovali primárne rozloženiu prvkov, vizuálnej časti a tomu, ako môže e-shop budovať dôveru medzi vami a vaším zákazníkom. Tento článok sa presunie o úroveň nižšie a opíše praxou overené prístupy, ako správne prepojiť váš e-shop so skladom a na čo si dať pozor.

Ak máte aspoň jednu fyzickú kamennú predajňu, je to skvelý spôsob, ako pomôcť budovať dôveru. Prítomnosť kamenných predajní definuje iný typ serióznosti. Jednoznačne odporúčam spomínať prítomnosť predajne naprieč podstránkami e-shopu. Je skvelé, keď v detaile produktu okrem skladovej zásoby zobrazíte aj to, či je daný tovar v sklade v predajni/predajniach. Takýmto neustálym pripomínaním, že e-shop je aj v skutočnom svete, pomáhate dôvere a zvyšujete pravdepodobnosť, že návštevník vykoná nákup. Teraz si pomenujeme oblasti, na ktoré si treba dať pozor, aby sa nestala chyba, že posledný kus tovaru nakúpia súbežne ľudia aj v e-shope, aj v predajni.

Ako správne prepojiť predajňu alebo ERP s e-shopom?

ERP je skratka pre skladový systém, ktorý drží všetky dôležité informácie o pohyboch a tovaroch, ktoré máte v sklade a v predajni/predajniach. E-shop sa na tento systém musí vedieť efektívne pripojiť a prebrať, a teda zobraziť informácie tak, aby boli čo najaktuálnejšie a čo najbližšie k realite. Ako to dosiahnuť?

Definovať, kde je pravda

Skôr či neskôr sa stane, že rozdiely nastanú, a to buď slabým pripojením, chybou systému, chybou používateľa, alebo akokoľvek inak. Je oslobodzujúce mať určené, že s ktorou databázou sa porovnáva realita, či ERP, alebo e-shop. Ja jednoznačne odporúčam mať pravdu definovanú v ERP a e-shop vnímať ako zobrazovanie a predajný kanál, ktorý čerpá a zapisuje do skladového hospodárstva. Toto určenie vám dáva možnosť rýchlo riešiť situáciu tak, že sa vyhodnotí oproti ERP. Výsledkom teda môže byť prebratie dát e-shopom a vyrovnanie rozdielov.

Rýchlosť výmeny dát

To, ako rýchlo sa preberú a aktualizujú dáta v e-shope, môže byť kľúčové z pohľadu aktuál­nosti dát a zníženia chybovosti. Tento bod sa stáva tým dôležitejším a vypuklejším, čím viac kamenných predajní alebo predajných kanálov e-shop má. Nám sa osvedčilo rozdeliť si dáta na kritické, menej kritické a nekritické. Medzi kritické patrí jednoznačne cena a skladová zásoba. Tieto údaje musia byť vždy aktuálne, práve preto odporúčam s dodávateľmi vyhodnocovať úspešnosť a rýchlosť prenosu dát oproti týmto dvom veličinám. Darmo budete prenášať informácie o parametroch, ak nemáte správne skladové zásoby a ceny. Za menej kritické dáta sa považujú údaje, ktoré majú dosah na kategorizáciu produktu, ako je názov produktu, parametre, štítky. A my tam zahrňujeme aj fotografie. Tieto dáta majú dosah na to, či sa produkt správne nachádza v kategóriách, či sa možno k nemu dofiltrovať pomocou parametrických filtrov a či má správny názov, pretože ten preberajú aj rôzne feedy a podobne. Fotografia je tam preto, že mnoho e-shopov u nás má zapnutú možnosť nezobrazovať produkty bez titulnej fotografie. Nekritické dáta sú dáta, ktoré slúžia vyslovene na skrášlenie produktu a jeho vizuálnu reprezentáciu podľa vašich predstáv. Sem patrí galéria fotografií, prídavné informácie, rôzne odznaky, technické listy a všemožné rozšírenia, ktoré v ERP môžete nájsť, ak ich má.

Programátorský prístup

Odporúčam hľadať čo najjednoduchšie spôsoby, krkolomné a zložité integrácie môžu viesť k neprehľadnosti a komplikovanej a nákladnej operatíve. Spôsob, ktorý sa naprieč rôznymi ERP zdá celkom schodný, pokiaľ ERP má programátora, je vytvoriť databázové pohľady podľa predpisu e-shopu. Tento spôsob zabezpečí to, že dáta sú jednoducho interpretované, štruktúra je čitateľná a e-shop si dokáže dáta preberať podľa dohodnutých rámcov a potrieb. O aktualizáciu dát vo views (ustálené IT pomenovanie pre db pohľad) sa stará ERP, takže všetky procesy, ktoré v ERP nastanú, sú zohľadnené a e-shop dostáva čisté dáta.

Zrkadlenie funkcionality ERP (v žiadnom prípade!)

Niekedy majú takúto tendenciu subdodávatelia, no toto je cesta do pekla! Nikdy, nikdy, za žiadnych okolností nepristúpte na kompromis: „To si v e-shope spravíte podľa nás.“ Toto je extrémne krátkozraké v tom zmysle, že duplikovanie funkčnosti nesie so sebou riziká ako vyhodnocovanie chyby, a ak jeden niečo zmení, druhý o tom nevie.

Teória, ktorú som poskytol, vychádza z mnohoročnej praxe, kde sme sa aj my veľakrát popálili. No ak sa budeme čo najviac pridržiavať zásad, že výmena dát má byť jednoduchá, transparentná a čo najrýchlejšia, šanca na chybovosť sa rapídne znižuje. Systémy sa prepájať budú, hlavne v novej dobe marketplaceov, preto je viac ako vhodné mať výmeny nastavené čo najjednoduchšie, aby ste sa nestali otrokom zisťovania, „prečo niečo nesedí“.

ÚVODNÝ OBR. ZDROJ: sentavio on Freepik

PoradÍ Vam expert na e-shopy

Ivan Kopčík je e-commerce konzultant zo spoločnosti For Best Clients, s.r.o., ktorý poskytuje expertné poradenstvo ambicióznym alebo stagnujúcim e-shopom, ktoré si chcú rozšíriť a zmeniť pohľad na ich online biznis. Vďaka viac ako desaťročným skúsenostiam s tvorbou e-shopov dokáže ponúknuť pohľad, ktorý v sebe spája viacero odvetví potrebných na budovanie úspešných e-shopov.

www.forbestclients.com, www.grandus.sk
tel.: 0904 313 492
e-mail: info@forbestclients.com

 

Ivan Kopčík, For Best Clients, s. r. o.

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať