Automobily pripojené k internetu sú ľahkým cieľom pre kyberútočníkov
Ruská spoločnosť Kaspersky Lab a španielska marketingová agentúra IAB zverejnili analýzu First Annual Connected Cars Study. Ide o vôbec prvú štúdiu o trhu s tzv. „prepojenými autami" (teda s automobilmi, ktoré sú napojené na internet) a bezpečnostných rizikách pripojenia týchto áut k internetu.
Hlavným cieľom prieskumu je získať prehľad o trhu s prepojenými autami pomocou analýzy všetkých dostupných informácií a pokúsiť sa zjednotiť vysoko fragmentovaný softvérový ekosystém, ktorý v súčasnosti automobilový priemysel ponúka. Ako sa dalo čakať, použité technológie sú zatiaľ stále pomerne „surové" a možno ľahko nájsť veľa zraniteľností.
Koncept „connected cars" už nie sú len funkcie, ktoré vám napríklad pomôžu lepšie zaparkovať. Teraz zahŕňajú aj prístup do sociálnych sietí, e-mailu, spojenie s inteligentnými telefónmi, výpočet trasy, zabudované aplikácie, a pod. Popri výhodách prinášajú i určité riziká, a preto treba analyzovať rôzne situácie, ktoré môžu viesť ku kybernetickým ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH