Bezpečnosť v bankovníctve: čitateľ vs. Zuno banka
Do redakcie sme dostali mail od čitateľa, v ktorom sa sťažuje na novinku, ktorú zaviedla ZUNO banka od 1. apríla. Z mailu vyberáme:
„Urobili update internet bankingu a poslali všetkým newsletter, že odteraz budú bankové výpisy zasielané e-mailom opatrené heslom. Potiaľto je to zatiaľ OK. K tomu dodali, že heslo si nemôžete zmeniť a že heslo sú posledné 4 čísla z čísla účtu. To je tá hlúposť.
Odteraz všetky výpisu budú heslovane štvorčíselným kódom, ktorý má priamu logiku, stačí vedieť číslo vášho účtu, číslo účtu pritom nie je tajná vec a vedia ho všetci ľudia, s ktorými komunikujete. Info o tom, samozrejme, poslali svojim klientom v hromadnom e-maile.
Heslo sa nedá zmeniť, heslo tvoria iba číslice a heslo má verejne známu logiku a vychádza z verejne známeho alebo nijako špeciálne nechráneného údaja, ktorý je k dispozícii každému a pre každého človeka je špecifický, v tomto prípade číslo účtu.
Vaše číslo účtu má ktokoľvek, komu ste ho dali, aby vám peniaze poslal, a takis ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH