CES 2017: Hyundai predstavil plne elektrický poloautonómny Ioniq a exoskelet pre postihnutých
Tohoročný CES je v znamení autonómnych áut, preto predstavenie poloautonómneho elektromobilu Hyundai Ioniq s komplexom samostatných senzorov akoby sem nepatrilo. Kórejská automobilka však tvrdí, že ide o lacnejšie riešenie, ktoré za cenu iba čiastočnej autonómie ponúkne nižšiu cenu, pretože netreba tak veľa senzorov ani taký vysoký výpočtový výkon ako pri úplne autonómnych automobiloch.
Hyundai v snahe schovať nevzhľadné senzory lidaru, ktoré na testovacích autonómnych modeloch bývajú umiestnené zväčša v strede strechy, ukryl ich podľa vzoru SUV Audi Delphi do nárazníkov. Ukryté sú aj kamery zabezpečujúce rozhľad okolo vozidla. Hyundai sa svojím elektrickým Ioniqom navyše chce zamerať na masový trh, takže pôjde skôr v tejto oblasti o entry-level model, ktorému budú chýbať vyššie stupne autonómie. Dizajn automobilu pripomína Toyotu Prius, karoséria je podobne typu sportback. Na komunikačnom a riadiacom softvéri so zabezpečením spolupracuje firma Cisco.
Úpln ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH