Cesta developera: Od pevných diskov po DevOps
Špeciálny projekt
K článku ma inšpirovala reč Johna Romera na konferencii WeAreDevelopers. John je jedným zo zakladateľov firmy id Software, ktorá stojí za vývojom populárnych počítačových hier, ako napríklad DOOM. Na otázku, ako prebiehalo verziovanie tejto hry, John odpovedal, že v podstate neprebiehalo. Všetky kópie kódu si ukladali na pevné disky a odkladali do skladu. Dnes už verziovanie pokročilo a svetovým štandardom sa stal Git (softvér na riadenie revízií).
Zákazník vie, čo nechce
Aká ale bola naša skúsenosť v T-Systems Slovakia? Zo začiatku sme nepoznali nástroje ako Git, preto sme verziovanie riešili adresárovou štruktúrou. Nemali sme žiaden centrálny systém na správu softvérových verzií. Pracovalo sa výlučne podľa projektových plánov, čo po viacerých demách viedlo k zisteniu, že zákazník vie, čo nechce. Ukázalo nám to slabiny procesu vývoja a dodávania riešení.
Potreba efektívnejšieho procesu nás donútila vyriešiť problémy spojené s narastajúcim počtom developerov na je ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH