Cubetto – hračka, ktorá naučí deti základom programovania
Alternatívna motessoriovská pedagogika, ktorá sa ukázala ako jeden z najúčinnejších spôsobov výučby detí, sa zameriava na vzdelávanie prostredníctvom hry. Môžu sa však touto metódou deti naučiť aj programovať? Matteo Loglio a Filippo Yacob, zakladatelia spoločnosti Primo Toys, tvrdia, že áno.
Vytvorili Cubetto, štvorkolesovú drevenú robotickú hračku s usmievavou tvárou, ktorá je naprogramovaná tak, aby sa dala navigovať nie zadávaním kódu do počítača, ale umiestňovaním pestrofarebných blokov.
Cubetto pozostáva z troch častí: robota, programovacej tabule a herného plánu. Programovacia tabuľa má integrované Arduino, ktoré komunikuje s robotom Cubettom cez bluetooth a riadi jeho pohyb po hernom pláne. Pohyb robota sa dá usmerňovať osadzovaním rôznofarebných blokov do dosky – červený znamená pohyb dopredu, modrý odbočenie doľava, žltý odbočenie doprava a zelený je funkčné tlačidlo pre slučky a podprogramy. Deti vo veku 3 až 7 rokov sa „hrajú“ s Cubettom tak, že sa snažia naprogramovať ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH