CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Cubetto – hračka, ktorá naučí deti základom programovania

0
Alternatívna motessoriovská pedagogika, ktorá sa ukázala ako jeden z najúčinnejších spôsobov výučby detí, sa zameriava na vzdelávanie prostredníctvom hry. Môžu sa však touto metódou deti naučiť  aj programovať? Matteo Loglio a Filippo Yacob, zakladatelia spoločnosti Primo Toys, tvrdia, že áno. Vytvorili Cubetto, štvorkolesovú drevenú robotickú hračku s usmievavou tvárou, ktorá je naprogramovaná tak, aby sa dala navigovať nie zadávaním kódu do počítača, ale umiestňovaním pestrofarebných blokov. Cubetto pozostáva z troch častí: robota, programovacej tabule a herného plánu. Programovacia tabuľa má integrované Arduino, ktoré komunikuje s robotom Cubettom cez bluetooth a riadi jeho pohyb po hernom pláne. Pohyb robota sa dá usmerňovať osadzovaním rôznofarebných blokov do dosky – červený znamená pohyb dopredu, modrý odbočenie doľava, žltý odbočenie doprava a zelený je funkčné tlačidlo pre slučky a podprogramy. Deti vo veku 3 až 7 rokov sa „hrajú“ s Cubettom tak, že sa snažia naprogramovať ... Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
Cubetto vzdelavanie

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať