Demoscéna – pionieri kreatívneho hackovania a sociálneho prepojenia
Demoscéna je forma digitálnej počítačovej kultúry, ktorá vznikla v polovici 80-tych rokov minulého storočia v Európe po tom, čo sa domáce počítače stávali čoraz viac bežnou záležitosťou. Táto komunita so svojou vlastnou infraštruktúrou, softvérovými nástrojmi, estetikou postupne prerástla do medzinárodného undergroundového hnutia a malé pravidelné stretnutia sa pretiahli do niekoľkodňových parties - demoparties - plných súťažení v rôznych kategóriách prepojených s workshopmi, seminármi a hlavne socializáciou.
Približne počas tridsiatich rokov jej existencie sa zmenila v mnohých smeroch pod vplyvom externých aj interných faktorov. Najviac zretelný dopad mal značný technologický pokrok, ktorý nútil túto komunitu naň reagovať svojimi vlastnými spôsobmi počnúc domácimi počítačmi s iba 64 kilobajtovou pamäťou a procesormi s pár megaherzmi až po gigabajty, gigaherze, 3D akcelerátory a sofistikované grafické rozhrania.
Počítačové hry mali copy ochrany už v osemdesiatych rokoch, čo znamenalo ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH