Demoscéna: Pionieri kreatívneho hackingu a sociálneho prepojenia
Demoscéna je forma digitálnej počítačovej kultúry, ktorá vznikla v polovici 80. rokov minulého storočia v Európe po tom, čo sa domáce počítače stávali čoraz bežnejšími. Táto komunita s vlastnou infraštruktúrou, softvérovými nástrojmi, estetikou postupne prerástla do medzinárodného undergroundového hnutia a malé pravidelné stretnutia sa pretiahli do niekoľkodňových parties (demoparties), plných súťaží v rôznych kategóriách, prepojených s workshopmi, seminármi a hlavne socializáciou.
Približne počas tridsiatich rokov jej existencie sa pod vplyvom externých a interných faktorov zmenila v mnohých smeroch. Najzreteľnejší dosah mal značný technologický pokrok, ktorý nútil túto komunitu reagovať naň vlastnými spôsobmi, počnúc domácimi počítačmi s iba 64-kilobajtovou pamäťou a procesormi s pár megahertzmi až po gigabajty, gigahertze, 3D akcelerátory a sofistikované grafické rozhrania.
Počítačové hry mali ochrany proti kopírovaniu už v osemdesiatych rokoch, čo znamenalo, že schopnosť prelom ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH