DirectX 12 predstavené, vyjde na PC, Xbox One, mobily a bude rýchlejšie
Microsoft práve na GDC predstavil DirectX 12, ktorý plánuje vydať v early access a preview verzii tento rok a na plné nasadenie na jeseň 2015. DirectX bude teraz plne multiplatformové na platformy Microsoftu, teda PC, tablety, Xbox One, mobily a hlavne bude aj rýchlejšie.
Rýchlosť je zameraná hlavne na procesory, ktoré nestúpajú s rýchlosťou tak ako grafiky a treba sa im prispôsobiť. V DX12 dostanú procesory lepšiu multicore podporu, záťaž sa tak rozloží a rovnako sa zníži záťaž a čakanie pri volaní grafiky. Vcelku to záťaž procesora môže znížiť o 50 %. Umožní to vývojárom vytvárať komplexnejšie scény, zároveň im DX12 dá lepšiu kontrolu nad pamäťou v grafike a dostanú low-level prístup.
Čo sa týka spätnej kompatbility DX12, nVidia rovno potvrdila podporu všetkých kariet DX11, AMD spomenulo aktuálne API, a teda zrejme myslí karty DX11.1, teda rovnaké ako v Xbox One.Intel spomenul, že DX12 je ideálny pre ich grafiky Iris a aktuálne procesory Haswell. Nakoniec sa pridal aj Quallcom ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH