Dokonalejšia kybernetická špionáž: Blackgear zneužíva pre komunikáciu sociálne siete
Najdômyselnejšia kyberšpionážna kampaň rokov 2008-2010 sa objavila znovu. A opäť v plnej sile využíva možnosti tejto doby. Rovnako ako minule mieria útočníci prevažne na Áziu. Aj napriek tomu je dobré sa jej venovať aj v Európe, pretože môže byť ukážkou toho, ako môžu fungovať novodobé útoky kdekoľvek na svete. Aj hackeri sa nechávajú inšpirovať prácou iných.
História kyberšpionážnej kampane Blackgear, známej pod názvom Topgear alebo Comnie, siaha až do roku 2008. V prípade kampane Blackgear stojí za zmienku technológia, ktorá bráni odhaleniu útokov. Na rozdiel od tradičného prístupu skrývania sa pred bezpečnostnými programami, kedy sú informácie o riadiacom centre obsiahnuté priamo v malware a dané uzly je tak možné ľahko zablokovať. Taktika použitá v Blackgear umožňuje ľahké zmeny podľa aktuálnych potrieb. Kampaň tak môže prebiehať dlhšie a útočníci majú príležitosť viac sa rozšíriť v prostredí obete. Inými slovami - získať prístup do väčšej časti počítača, serveru alebo mobilu.
...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH