Dvojlitrový vodíkový turbomotor so vstrekovaním vody dosiahol výkon až 410 koní
Rakúska spoločnosť AVL potvrdila simulácie, ktoré ukázali, že jej prototyp 2,0-litrového turbodúchadlového vodíkového pretekárskeho motora vyvinie viac ako 200 koní na liter. AVL používa systém vstrekovania vody spolu s turbodúchadlom na bezpečnejšie spaľovanie a lepšiu produkciu výkonu. Zatiaľ to funguje skvelo. Vodík sa väčšinou používa vo vozidlách, ktoré majú pohonné jednotky s palivovými článkami a elektrický pohon. No čoraz väčšia pozornosť sa začína venovať spaľovacím motorom na vodík. Nie sú však bezproblémové, a to ani v prostredí motoristického športu, v ktorom nespôsobuje ťažkosti neexistujúca infraštruktúra na tankovanie H2 pri cestách.
Ako zdôrazňuje spoločnosť AVL, typický vodíkový motor s vnútorným spaľovaním trpí nízkymi výkonnostnými číslami v dôsledku chudobného spaľovania, teda spaľovania, ktoré zahŕňa vysoký pomer vzduchu k palivu. Hoci chudobné spaľovanie môže byť pozitívom, ktoré zlepšuje spotrebu paliva a znižuje emisie, vedie aj k nižšiemu výkonu, čo je probl ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH